Jump to content

Coyote jakt


Jørgensen

Recommended Posts

Har i den siste tiden prøvd å finne ut hvor min neste utenlandsjakt skal gå til. har hvert nokså bestemt for en ny tur til sør-afrika, men siden jeg har hvert der før hadde det hvert morsomt å oppleve noe nytt har jeg d å finne andre alternativer. så nå har jeg blitt helt opphengt på en tur over dammen. å betale 60000 for å skyte en stor elg har ikke lommeboken min lyst til.. men coyote jakt må jo være noe nytt og morsomt. rovvilt jakt er jo noe som opptar meg veldig her hjemme. så da tenkte jeg at det må være en fin erfaring å se hvordan de gjør det på andre siden av dammen. har funnet et par outfittere, men det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med dette? noen som har hvert der borte og virkelig prøvd det.

er sikkert mange outfittere som leverer dette, men de jeg har funnet er:

http://www.venturenorthoutfitting.com/a ... hunts.html

http://www.rockin7ranch.com/coyote_hunting.html

http://www.xxladventure.travel/index.php?

xxl har også et tilbud som ser veldig fristende ut.

page=shop.product_details&flypage=flypage&product_id=101&category_id=245&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=2

hadde hvert fint med linker til flere outfittere.

planen er å reise i februar 2009.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Skal du iakte billig skal du iakte svin og iavi i sørstatene. Texas om våren, ørkenen blomstrer i mars. Det er utrolig flott. Men trå forsiktig, det er ikke hoggorm de har der..

Svartbørn er vel heller ikke veldig dyrt? K

 

Hva skal til av papirstyr for å dra til USA for å jakte? Er det guide plikt der borte?

 

mvh Bingo

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Ingen erfaring med coyote-akt men møtte en coyote på 10m hold under iavalina-iakt, plutselig stod han der... Utrolig fint dyr, falt meg ikke inn å skyte på ham selv om det var gratis. Ikke at eg hadde fått opp buen tidsnok heller.

 

Iaktet villsvin og iavalina i 4/5 dager med "helpension" (bunkhouse og mexikansk heller tvilsom kokk) for 500 daler. Det var 2 iavier og fritt antall villsvin, coyote, villkatt, kanin, hare, og igrunnen alt annet enn hiort, kalkun (feil sesong) og cougar (1500$ trophy fee), og han var der, svære kattespor ia..

 

Hver kveld når mørket falt på og en ventet på å bli hentet (på en dirt road) begynte coyotene å ule, ofte nok rett ved siden av. Utrolig kult..selv om det var skremmende i begynnelsen.

 

Skal du iakte billig skal du iakte svin og iavi i sørstatene. Texas om våren, ørkenen blomstrer i mars. Det er utrolig flott. Men trå forsiktig, det er ikke hoggorm de har der..

 

Svartbørn er vel heller ikke veldig dyrt?

 

K

 

 

hørtes ikke dumt ut å kombinere det med litt villsvinjakt. men hvordan jaktet du? var det åte, lokking eller stalking?

Link to comment
Share on other sites

Har nå fått sendt litt med Curtis Keller. han virker veldig hyggelig å svarer fort. han tar i mot rifle jegere, og prisen var ikke ille. 175$ dollar døgnet, da var det inkludert bo, et villsvin per døgn og gratis varminting, hvis jeg skjønte riktig. men, et stort men! ikke noen mulighet til å ta meg i mot i januar eller februar. Typisk! men finns alltids andre alternativer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...