Jump to content

193 grain S&B kule i 9.3x62 ?


S.O.N

Recommended Posts

Jeg kjøpte en pose av disse for 10-12 år siden. Dette var før Partizan kom på banen, og eneste grunnen til at jeg valgte S&B var at de var billige treningskuler. Jeg fikk til brukbar presisjon med dem - god nok til til trening, i alle fall. Tror faktisk jeg skjøt prøva med dem et år. De stanser ut runde, fine hull i pappen. :)

 

Jeg ladet dem med N140 (på den tiden var N140 omtrent halve prisen av N135), jeg husker ikke hvilken ladevekt jeg brukte, men med disse lette kulene kan man fylle hylsa med N140 før det blir noe trykk å snakke om.

 

Et par ting bør man være klar over. For det første har disse kulene kobberbelagte stålmantler, som mange av en eller anne grunn er livredde for å putte i børsa nå til dags. For det andre er de litt underdimensjonert - mine målte ca .364". Dette er jeg mer urolig for, da det teoretisk sett burde føre til raskere erosjon av løpet. Jeg ville nok ikke skutt hundrevis av dem i året.

Link to comment
Share on other sites

Det var synd jeg ikke fikk vite dette litt tidligere.

 

Jeg var på nippet til å bestille en pose med desse for å prøve til trening og jaktfelt, men ble frarådet, da kula er

så kort at lenden som er i kontakt med riflingen ikke er noe vesentlig mere en diameteren. Det ble som å skyte

rundkuler ble det påstått, noe jeg ikke er helt enig i.

 

S&B oppgir diameteren til å vere 9.3mm. Vet du om dem du fikk hadde samme spesifikasjon den gangen som nå ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...