Jump to content

CZ 550


Tommen

Recommended Posts

Krypet i avtrekket er enkelt å justere bort. Du klarer det fint, for det er nøye beskrevet hvor/ hvordan det gjøres. . om du føler deg litt frem går det greitt. Må ikke være spesialist. Løp/kasse må taes ut av stokken

Etterpå får du et helt annet syn på avtrekket. Et kjempegodt våpen.

Link to comment
Share on other sites

søk cz 550 i f.eks. kvasir, klikk hjemmesiden, gå til centerfire rifles, cz550,download, deretter instructions manual. Bla deg til side 12 "trigger adjustment" Der er nevnt tre skruer, A,B og C. Du ser nå at det er skrue B du skal justere for å ta bort krypet. (sitter bak avtrekker) Nå justerer du litt, spenner bolten og prøver. juster til du synest det er bra. (ikke bli for grådig underveis) Viktig å spenne bolten og prøve underveis mellom justeringene. Siste del av avsnittet om justering inneholder litt om å sjekke sikringen etter justering. NB. Dette er veldig viktig. Leser du instruksjonen nøye før du starter, går dette helt greitt. Lykke til.

 

raloe

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hvorfor du skal bytte avtrekk på den børsa? Har samme maken og der er det i allefall justerings skruer + snellert avtrekk.

 

Endel kryp og knirk hos meg også som andre har nevnt, skal prøve å justere avtrekket. Men jeg har ikke snellert på min.

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg å bedde rifla, og sørge for at løpet er frittliggende. Vet ikke om det vil ha mye og si presisjonsmessig, men det kan jo ikke skade. Er vel mere for at det går ann enn at det trengs... :roll: Ser for meg en hardcore demper, om muligens duracoat over hele børsa :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Noen som har beddet en slik, og filt ut løpskanalen? Har gått til innkjøp av duracoat nå, og skal prøve å bedde den selv. Tenkte å bruke stålepoxy fra biltema og skokrem som slippmiddel. Har lest det meste som er å lese om bedding her på kammeret, ville bare høre om det var noe spesielt jeg måtte tenke på med denne våpentypen.

Link to comment
Share on other sites

Nå står rifla til herding etter beddingen, håper mekanismen kommer ut uten problem :roll: Pusset ut løpskanalen til løpet lå frittliggende, pusset bort endel treverk rundt rekylklakken og tangen og smørte inn mekanismen med skokrem som slippmiddel. Det så ut til å bli bra, gjenstår å se i morgen :) Brukte biltemas super-epoxy, tok ikke sjangsen på stålepoxyen siden den herder så fort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte brownell(trorjegdetheter) beddemasse til 320,- for en pakke å den rekker til ei børse til da jeg fikk bedda cz 550 magnumen min, og det ble hull i hull fra skyting til skyting imot 20 cm forflytta treffpunkt annahver måned når jeg dro frem den børsa.....

Jeg har for meg å ha lest et eller annet sted at epoxymasse krymper litt under tørkinga og jeg ser for meg at det ikke er helt bra for presisjonen med romslig annleggsflate mellom kasse og skjefte, har du fått prøveskutt? ble det presist?

Link to comment
Share on other sites

Har kun prøvd barnaul ammoen de selger på jakt&friluft, men det var mest for å se hvor bra demperen var så jeg hadde kun anlegg på terasserekkverket. Men samlingen var ca 60mm på 2x5 skudd. Med Bedre ammunisjon og anlegg + trening er det nok ikke børsa det står på. Men jeg kommer ikke til å bruke den epoxymassen flere ganger, alt for tyktflytende spør du meg. Har hatt rifla fra hverandre noen ganger for å sjekke, er fremdeles "like a glove" :)

Forresten anbefaler jeg DURACOAT på det varmeste :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...