Jump to content

Hadelandscupen, VIKTIG


Kammerherren

Recommended Posts

Løypa på Gran tillater ikke annet enn moderate hold...... :( Det er bl.a derfor vi på Lunner håper å få tilbake "jordet vårt". Lengste hold på Gran og Lunner stevnet 2010 er 100m. De to stevnene blir ikke nøyaktig like figurmessig, men standplassene blir de samme.

 

Vi får bare gjøre det beste ut av det, alternativet for Lunner er å ikke arrangere, og den tanken liker jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Løypa på Gran blir slik (med forbehold om små feil). Meter rundet av til nærmeste 10.

 

Hold 1. Innskytningsskive 100 meter liggende

Hold 2. Rev 100 meter sittende

Hold 3. Grevling sittende 50 meter, Tiur stående 50 meter

Hold 4. Hare liggende 50 meter, Orrhane stående 50 meter

Hold 5. Ulv stående 110 meter, Ravn sittende 110 meter

Hold 6. Jerpe stående 50 meter, Bever sittende 50 meter

 

Vi funksjonærer har skutt gjennom løypa i dag. Personlig likte jeg løypa godt.

"Lette" liggende hold, Medium vanskelig sittende og vanskelig stående.

 

Det er busstransport fra oppmøtested (sagvollen) ut til hold 1. Aspirantskytinga er ved hold 1.

 

Edit: trykkleif

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for fint stevne og rask resultatservice! Fint vært og mange blide skyttere og standplassledere! Det var både korte og ikke fult så korte hold så jeg mener dette ikke er noe å klage på! Klage på løypa kan man gjøre om man har skutt 150p, og synes det var lett!

 

Tar det hele som allsidig jakt-trening, og ikke konkurranse, så derfor synes jeg det blir lite allsidig når holdet er maks 110m. Å fylle kommer jeg aldri til å gjøre, men jeg er fornøyd så lenge jeg ikke har bom, for da traff jeg, dødlig, alt jeg skaut på. :wink:

(noe jeg IKKE gjorde nå i helga.) 8)

 

Så jeg gidder nok ikke å skyte Lunner-stevnet, hvis det skal være en blåkopi av det som var nå. :|

Link to comment
Share on other sites

bom er ikke noe problem og få til buster, og ja jeg var ikke vidre fornøyd når jeg hadde gjort det.

ellers så var stevnet bra det,men kunne selvsagt tenkt meg lenger hold.synd det ikke er et hold eller to ned på isen etter vegen inn at der,er ikke mye en hadde trengt og rydda bort der så hadde det fort vært hold på 150-70m.men kommer nok på stevnet som lunner skal ha der også, og håper det er forskjell på figurer,er vel snart så "stor svinet" dukker opp håper jeg.

:P bra stevne bortsett fra resultatet for min del

Link to comment
Share on other sites

:P bra stevne bortsett fra resultatet for min del

 

:lol:

Enig! Resultatet er underordnet, bare løypa er morsom og varierende.

Før i tida så hadde de hold over vannet, på høyresiden av vegen for der hold 8,9,10 var nå, og det var på bortimot 200m mener jeg å huske.

 

Joda, Kammerherren, jeg er enig i det at man må ha folk for at det skal blir noe stevne. Men så kan man jo snu dette omvendt også da, man må lokke til seg folk med noe bra, og ikke true med nedleggelse hvis man ikke møter opp og er lykkelig. :wink:

Svir fort av 3-400,- pr stevne vettu. Pølser og alt inkludert. :oops::lol:

Link to comment
Share on other sites

Buster, mulig det kom litt feil frem. Jeg mener bare det at siden alternativet til Lunner i år er å ikke ha stevne, så håper jeg folk synes det er ålreit at vi gjør en del grep og faktisk klarer å få til et stevne til tross for disse baneproblemene. Om folk ikke kommer til å dukke opp, så vil det faktisk kunne føre til et par ting. F.eks at de som jobber med dette, både ute i løypa ,administrasjon og i forkant av stevnet går lei, men også at stevnet går så dårlig økonomisk at laget taper penger. Jeg sier ikke dette for å true noen til oppmøte, men harde fakta er at om ikke folk dukker opp når lag arrangere stevner, så er det ikke sagt det blir noe stevnet hos det laget året etter.

Link to comment
Share on other sites

hvis dere ikke alt har kjøpt figurer og sett løypa så tenk litt nytt. bruk noen figurer som er nye og kansje noen vi sjelden får.varier størrelsen med innertreff osv, så er jeg sikker på at folket møter opp.

Og vi er enige om at vi er avhengi av værandre skal det bli stevner, og det er ekstra morro for arransjør hvis det kommer mye deltagere og en får ros for bra stevne, dette er viktig fram over for at di som har holdt på ei stund ikke går lei enkelte stevner som bruker samma løype med figurer. vi næsninga kommer vær sikker

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som sitter inne med opplysninger om jaktfeltløypa på Lygna til helgen? Avstander, figurer og ant. meter?

 

I tillegg så hadde det vært jæ.... kjekt om en eller annen der ute kunne kommet med eksakt GPS posisjon til stevnestedet, evt. et referansepunkt GPS'en min skjønner. Har prøvd å legge inn alt med Lygna men får ingen treff.

Link to comment
Share on other sites

Baneinformasjon:

Alle avstander er ca avstander og kan bli endret helt fram til start. Hold 1: Ringskive 100m ligg Hold 2: Bever 68m stå Hold 3: Jerpe 79m sitt Hold 4: Gaupe 83m sitt Hold 5: Rådyr 76m stå Hold 6: Rev 60m sitt Hold 7: Grevling 48m stå Hold 8: Tiur 147m sitt Hold 9: Hjort 172m sitt Hold 10: Elg kalv 120m stå

 

 

http://www.kvasir.no/kart#lat%3D6704061 ... offset%3D0

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...