chrissi504 Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 lurer på hva dere har erfart og va dere vet om hvilken som er best av sauer 202 og blaser r 93? hvilken ville du kjøpt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poacher Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Klikk her for tips til hvordan søke etter info på kammeret.no [LINK] Jeg fikk ca.1700 treff på søk av Sauer 202 Fikk også ca.1100 treff på Blaser R93 Og 522 treff på søk av både Sauer og Blaser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skaubjønn Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Vil du ha svar fra folk som har eller har eid begge to? Eller vil du høre om brukererfaringer generelt sett? Jeg har en BlaserR93 og er storfornøyd med den. Ville sikkert ha blitt kjempefornøyd med Sauer 202 også,men jeg har aldri eid en sånn. Kjempebørser begge to. Så det er sikkert lurt om du er litt mer spesifikk på hva du ønsker kommentarer på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macchiato Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Ser du i grunnen har fått svar, men det finnes ikke noen fasit på det du spør om. Det må bli en helhetsvurdering ut fra egne preferanser, og hvor mye kroner du vil legge i børsa. Skal du ha flere piper, er Saueren det rimeligste alternativet, da piper koster fra kr. 3.990,-. Blaserpiper koster relativt mye mer. Ingen av disse børsene er dårlige, men Blaser et forsøk på å modernisere boltrifla, med rettrekkerbolt og kjapt pipeskift, med kikkertsiktet montert på pipa, for å sikre treffpunkt ved pipeskift. Blaser er litt "mote". Enten liker du den, eller så gjør du det ikke. Sauer 202 er en tradisjonell boltrifle, med pipeskiftsystem, og kikkerten montert på låskassa. Større teoretisk fare for treffpunktendring ved pipeskift, men i praksis funker det veldig bra. Så lenge du kjøper den av disse børsene som føles mest riktig for deg, går det ikke an å velge feil. Kanskje et lite tips å prøve å få testa en av hver, så du ser hva det dreier seg om. Selv har jeg en 202 med pipe i 6,5x55 og 9,3x62, og stortrives med den. Blaser føles helt feil for meg, og jeg ville aldri brukt penger på en. Men det er bare min egen mening. Du må gjøre deg opp din egen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts