Jump to content

sauer 202 eller blaser r93?


chrissi504

Recommended Posts

Vil du ha svar fra folk som har eller har eid begge to? Eller vil du høre om brukererfaringer generelt sett? Jeg har en BlaserR93 og er storfornøyd med den. Ville sikkert ha blitt kjempefornøyd med Sauer 202 også,men jeg har aldri eid en sånn. Kjempebørser begge to. Så det er sikkert lurt om du er litt mer spesifikk på hva du ønsker kommentarer på.

Link to comment
Share on other sites

Ser du i grunnen har fått svar, men det finnes ikke noen fasit på det du spør om.

 

Det må bli en helhetsvurdering ut fra egne preferanser, og hvor mye kroner du vil legge i børsa. Skal du ha flere piper, er Saueren det rimeligste alternativet, da piper koster fra kr. 3.990,-. Blaserpiper koster relativt mye mer.

 

Ingen av disse børsene er dårlige, men Blaser et forsøk på å modernisere boltrifla, med rettrekkerbolt og kjapt pipeskift, med kikkertsiktet montert på pipa, for å sikre treffpunkt ved pipeskift. Blaser er litt "mote". Enten liker du den, eller så gjør du det ikke. Sauer 202 er en tradisjonell boltrifle, med pipeskiftsystem, og kikkerten montert på låskassa. Større teoretisk fare for treffpunktendring ved pipeskift, men i praksis funker det veldig bra.

 

Så lenge du kjøper den av disse børsene som føles mest riktig for deg, går det ikke an å velge feil. Kanskje et lite tips å prøve å få testa en av hver, så du ser hva det dreier seg om.

 

Selv har jeg en 202 med pipe i 6,5x55 og 9,3x62, og stortrives med den. Blaser føles helt feil for meg, og jeg ville aldri brukt penger på en. Men det er bare min egen mening. Du må gjøre deg opp din egen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...