Jump to content

Avstandsmåler: Cabela's combo tilbud.


Troya2000

Recommended Posts

Holdt på å ramle av stolen da jeg så prisen ($299)på denne pakken :shock: :

 

http://www.cabelas.com/cabelas/en/templ ... =cat601233

Er det ikke denne avstandsmåleren som koster nærmere 3000,- her i landet?

Pluss at man får med kikkert, kniv, og DVD(sikkert en reklame film...)

 

Er dette noe å tenke på, om man vurderer å gå til innkjøp av avstandsmåler?

 

og ev. hva kan man regne med å bruke på frakt?

 

Takker for innspill :wink:

 

Edit: fiksa linken, og den ser ut til å IKKE virke ennå....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke linken din til å funke men er vel den Bushnell pakken du tenker på ?

Sist jeg bestilte noe derfra tror jeg jeg betalte 180 kr i frakt og det var ei svær kasse med tøy. Pris på avstandsmåler er det sikkert noen som har myye mer peiling på enn meg.

Link to comment
Share on other sites

og ev. hva kan man regne med å bruke på frakt?

Frakt hos Cabelas på internationale ordrer er greit. Frakt med båt 25% av varekostnad= totalt 375 USD(8-12 ukers leveringstid). Flyfrakt 45% av varekostnad= totalt 435 USD

 

Husk å legge til norsk mva på totalbeløpet + et gebyr på ca 150 kr.

 

Totalsum med flyfrakt: 435 *1,25= 543 USD. = ca 3200 NOK + 150 NOK= 3350 NOK

Link to comment
Share on other sites

Om en skal sende noe fra USA kan det være lurt å bruke jetcarrier. Deres fraktpris inkluderer fortollingsgebyr og regnestykket blir ofte fordelaktig:

 

Pris vare 299$x5,9 = 1791 NOK

Mva = 320 NOK

Frakt USA 19$x5,9 = 112 NOK

Jetcarrier fly = 240 NOK

SUM = 2463 NOK

 

Fraktpriser settes etter vekt og volum. Da kan du bare kjøpe en ny når denne går sund uten å ha tapt nevneverdig på dårlig service på vare kjøpt im grossen ausland.

 

Jeg har forresten ingen tilknytning til jetcarrier bortsett fra at de ofte kommer til nytte etter å ha "vunnet" på ebay.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte denne pakken i 2009. Kikkerten synes jeg er meget god. Den er noe tung, men jeg har den nå med fast på tur. Den virker robust, jeg ser godt i den og den tåler mye ruskevær. Kniven er brukbar men havna i skuffen. Dvd ene ( mener det var to) er typisk Amerikansk redneck underholdning :mrgreen: Jakt med bue og Bushnell reklame hele veien.

 

Alt i alt synes jeg det var et godt kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Interessant Slingshot!

 

Takker for at du deler dine erfaringer.

 

Hva endte du på av kroner og ører etter handelen (om du har regnet på det...)

Syntes at å betale prosentvis frakt av kjøpssummen, og ikke størrelse & vekt, hørtes litt merkelig ut...

 

Kanskje jeg bare først som sist skal hive meg på "Import karusellen" og prøve å gjøre meg en erfaring rikere :?

Link to comment
Share on other sites

:roll: Jeg har en tendens til å ikke regne så veldig nøye på hva totalsummen blir når jeg har lyst på noe :mrgreen: Men det er jo kjøpesumm + 40% i frakt + moms og mener at jeg også har betalt innenlandsfrakt fra tollstasjon :?: Ikke helt sikker på den siste biten der , men tror det :( Jetcarier er derfor en mye bedre løsning. Fordelen med å bestille slik jeg har gjort er at du har pakken på døra etter +/- en uke :P

 

Et annet tips er å nette litt hos andre forhandlere i USA. Cabelas er oftest ikke billigest, men på pakketilbud har de ofte gode priser.

Link to comment
Share on other sites

Har handla konsekvent på e-bay når jeg kjøper noe fra USA

Det går an å spørre om de sender den som "gift" og får du da et positivt svar er det bare å kjøpe.

Ved negativ respons på forespørsel er det bare å gå til neste selger.

Føler at jeg betaler for nok i skatt og avgifter her i landet.

Kjøpte nettop en Leupold RX IV 1500yard avstandsmåler.Den fik jeg heim for 2100kr

Midway skal ha 5800kr for samme vare.SYKT! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...