Jump to content

Amerikanske klærstørrelser på jaktklær.


Falk

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle bestille meg jaktklær fra USA. Men jeg blir ikke ikke helt klok på de amerikanske målene. Tenkte å bestille et sett jaktklær i størrelse Large, men jeg vet ikke om USA størrelse er det samme som vi bruker her i Norge. Noe jeg tviler sterkt på. Så er det noen som har erfaring med å bestille klær fra USA og kan noe om de amerikanske klær størrelsene, så at jeg får rett størrelse i Large. Litt kjipt og tungvint å få feil størrelse når en har bestilt fra USA. Legger ved en tabell som viser størrelsene fra leverandøren.

 

Small

Medium

Large

X-Large

2X-Large

3X-Large

4X-Large

Link to comment
Share on other sites

Noen som har erfaring på hvilke merker / produsenter som har klær som fungerer?

Gjerne noe ala Härkile Caribou.... Dvs Pack-Lite, XCR eller alt hva de heter. Vil ha Gore-Tex.

Klær som har omtrent samme kvalitet som våre største nordiske leverandører, men til priser som er til å leve med....

Link to comment
Share on other sites

More for less, med andre ord Sako ?!?!?! :wink:

Selvfølgelig ønsker jeg å betale mindre for gode jaktklær. Hvorfor betale 6000-7000kr for en ny Finnskogen dress når det er et helt kontinent der borte som har andre produsenter enn hva vi har her i europa/norden.

Ville jo vært rart om ikke så mange jegere som det er der borte ikke har skikkelige jaktdresser.

Problemet er bare at jeg ikke har kjennskap til deres, for meg ukjente merker/produkter

Ser de har en kategori for "Rainwear" Gore-Tex på Cabelas, dette ligner jo veldig på våre Pack-lite dresser. Så det hadde vært fint om noen har erfaring med produkter fra statene. Så slipper jeg å handle helt i "blinde".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...