Jump to content

polen på drivjakt 2010


mufflon

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Skal på min sjette tur ,i november jeg også , brukt 9,3 tre år og 308 de 2 siste år. Merker ikke noen forskjell i skuddeffekt jeg. Byttet til 308 pga av treningsammo er mye billigere og det er det det kommer an på - å treffe!!! Trener 3-500 skudd på rullende bildekk og leirduer hver sommmer og høst før jeg reiser nedover.

Link to comment
Share on other sites

375H&H er et knallkaliber,har ikke vært der nede eller skutt gris, men har flere venner som reiser rundt i verden og jakter.

Går enten i 9,3X62 eller grovere....

Bruker selv 375 H&H og 378 H&H på det meste som er kjent for å være hardskutt......

Og er kjempefornøyd med det....

 

God tur :P

Link to comment
Share on other sites

bruk det du er mest komfortabel med og treffer best med. skyter du nøyaktig like godt med 6,5x55 og 375H&H, så kan du ta hvilken som helst av dem. grisen detter likevel, men det kan bli litt kvist her og der. har brukt 308 på flere drivjakter, og har da brukt sierra gameking 180 grs. grisene dør helt fint med den komboen. det viktigste er som en annen nevnte her at du trener en del med det våpenet du skal ha med deg.

Link to comment
Share on other sites

375 er et glimrende valg. Kan jeg spørre om hvem du skal reise med?

Har det også sånn, faller snøen og kuldegradene biter , kjerringa er sur og ungene skriker, spiller ingen rolle - jeg skal på drivjakt i Polen i november :D . Er blitt en besettelse, går sikkert glipp av mye annen bra jakt for samme pengene. Blitt mast på om jeg ikke skal med til Afrika men jeg vurderer det ikke engang, selv om jeg skal ned en gang før jeg dauer.

Link to comment
Share on other sites

I år skjøt vi 45 dyr til sammen (hadde vært mange fler hvis vi hadde vært flere jegere pga at vi hadde ikke bakposter), året før 55. Skuddhold 5-150 meter

Var en gruppe i år som hadde skutt 85 dyr

Varierer veldig hvor mye hver mann skyter, er mulig å være uheldig også ,og ikke få et eneste dyr men det står på skyteferdigheter på bevegelig vilt

Men man ser som regel dyr i hvert drev så adrenalinen er på topp hele dagen

Link to comment
Share on other sites

Noen som har hørt noe om hvordan den harde vinteren i Polen har slått ut på viltbestandene?

Dette er kanskje året man bør bli hjemme? Ser for meg endel strenge avskytingsrestriksjoner hvis vinteren har redusert viltbestandene.Var selv på en veldig bra drivjakt i Polen i høsten som var. Har i ettertid hørt at det har vært 60 cm snø og over 20 kuldegrader der også.

Ikke bare hjemme det er rekord hard vinter i år.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange mann var dere til Tsjekkia. Hvordan var forholdet mellom gris og hjort. Er dette et fastprisopplegg eller betaler hver jeger pr dyr?

 

Vi var 20 mann! Størst antall av vanlig hjort og sikahjort. men også bra med gris. hadde kun bakposter så jeg fikk masse hjort på mine poster!

Fast pris på 18000kr. da skyter du så mye du vil av hunndyr og ungdyr/kalv av hjort. Gris opptil 50kg. hunndyr og og kalver av rådyr.Hunndyr og kalv av muflon. ellers koster det etter størrelsen på gevirene/tennene

Kjempetur :) Reiser i år også! :D

Link to comment
Share on other sites

Er litt nysjerrig, og siden jeg ikke har veldig greie på priser på et slikt opplegg. Er 18000 en normal pris på en slik jakt?

 

Jeg mener ikke at dette skal oppfattes som kritikk, men det er jo et par tusen mer enn hva du må betale for ei ukes jakt i Sør-Afrika inkl fly og et par dyr...

 

På en annen side.. Det hadde vært artig å oppleve ei skikkelig drivjakt igjen....

Link to comment
Share on other sites

Er nok ganske vanlig pris dette nå ja for 3 dagers jakt i bra terreng. Er masse rimligere jakt å finne men kvaliteten står gjerne i stil etter det jeg har hørt av andres erfaring.

Hvordan er kvaliteten på en jakt i Afrika til 16 000 ? Har tenkt lenge på en Afrikajakt men har sett for meg min. 30 000 og da bare med de mest "nødvendige" dyra man måtte hatt når man først tok turen. Ville hatt Oryx, Kudu og Vortesvin

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt på XXL Adventure sine sider. Kvaliteten på det de leverer er på høyde med det meste.

http://www.xxladventure.travel/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage&product_id=15&category_id=245&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=2

 

Jeg har vært der og går god for hva de står for.

 

Ellers vet jeg om et annet sted som kanskje kan levere ennå mer for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...