omega Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Går og lurer på om jeg skal fleske til med en Sako 85 (Laminated Stainless) i .223 Remington. Ville vel egentlig hatt en med syntetisk stokk, men verken Synthetic Stainless eller Finnlight lages med den aller minste låskassa (tilsv. AI). Da blir spørsmålet: Finnes det syntstokker som passer til Sako 85s ekstra korte låskasse? Har vært innom McMillan, H-S Precision, High Tech, Bell & Carlson, Brown Precision osv., uten hell. Og jada, jeg har googlet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
350RM Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Her kanskje http://www.rifle-stocks.com/actions_available.htm hvis ikke 85 er forskjellig fra Sako: L46 Clip, L491, M591, M691, SAKO 75 #1, 75 #2, 75 #3, 75 #4, 75 #5 ($25 set-up fee) Obs så ikke at det var synt du var etter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestlandsfanden Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Eg har den samme problemstillinga med den neste rifla som eg skal kjøpe. Eg har veldig lyst på SAKO i 223 med syntetisk stokk. Er det ein spesiell grunn til at ein ikkje får XS-action i syntetisk, og veit nokon om det finst stokkar som passar inn i XS-action til SAKO? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperSonic Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Er bra sikker på at Rafdal-Våpen tilpasser et Mini-Mauser skjefte fra High Tech på et øyeblikk. Har selv dette skjeftet til Sako Vixen som også er i samme størrelse som 85 #1. Send han en mail eller ring og hør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på låskassene i Sako 75 og 85, men McMillan leverer stokker til hele 75-serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperSonic Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Rekylklakken er vell helt annerledes om jeg ikke husker helt feil. Men det lar seg kansje ordne om mann har tid og litt ferdigheter med tilpassing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rak Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Finnes det andre enn de originale Sako stokkene som er tilpasset Sako 85 XS-kasse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
350RM Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Finnes det andre enn de originale Sako stokkene som er tilpasset Sako 85 XS-kasse?Undersiden er vel som en Sako 75 http://www.rifle-stocks.com/actions_available.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
6x47 Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Hvis noen vurderer Hi-teck stokker, så er det nevnt at rafdal tilpasser disse mini mauser stokkene. Jeg har hatt en slik(og en sako A I. Men synes den ble for spinkel. Om en velger en stokk for rem 700 Short action blir vekta ca 100 gram ekstra. Og litt mere å holde i. Fikk tilpasset hi teck rem 700 SA til en Anshutz 22lr og en sako 75 i 223. Men stokkene koster jo litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts