Jump to content

Remington 870 Express Deer Fully Rifled


troya

Recommended Posts

ja jeg syntes også den så spenende ut

rifle krever jo skyte prøve og det kan vel hvære vanskelig å få til med denne?

 

Det kan kanskje være vanskelig for skytterlaget å akseptere at man hamrer slugs inn i den flotte elektroniske tavla, hehe.

Men da finnes det jo alltids alternativ i papp.

Link to comment
Share on other sites

rifle krever jo skyte prøve og det kan vel hvære vanskelig å få til med denne?

Om du tenker presisjons messig, så er ikke det nødvendigvis noe problem. Ser det er åpne sikter på denne.. vet ikke helt hvordan de er. Det finnes riflet løp med montasje for kikkert også (jeg har ett slikt), de gir faktisk en helt grei presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har rifla løp med åpne sikter på 870en min, og jeg klarer glatt skyteprøven på 60 meter, men regner med å klare den på 100m med noe mer trening. Kluet er som med alt annet her i livet å kjenne redskapens og brukerens begrensninger :wink: Mengdetrening er også et stikkord og da er det en fordel å støype og lade slugs sjøl.

Løpet mitt er laget for Remington av Mossberg og kjøpt hos Midway. De originale siktene var ørsmå, så jeg fikk en børsemaker til å sette på et grovere stolpekorn og file skuret dypere. I tillegg måtte kammeret polères da dette var ganske grovt i finishen.

Jeg satser på å få skutt et rådyr eller to med denne riggen til høsten. Gleder meg som en unge :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...