Jump to content

Lyddemper


Berdal

Recommended Posts

Hei igjen folkens :D

 

Vurderer å kjøpe meg en lyddemper til sommeren fordi jeg har hørdt så mye bra om dem.

Jeg vil ha en som demper ganske mye av lyden.

Er ikke så dreven på lyddempere fra før så jeg lurer på hvilke typer bør jeg se etter og hvilken modell?

 

Takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Her kommer det til å bli masse personlige meninger.. Selv har jeg Hausken demper, den lille, total lengde 16cm. Den går 8cm ned på løpet, så denne bygger lite på våpenets total lengde. Den demper selvfølgelig ikke så bra som en større demper, men vil redde hørselen din. Jeg er godt fornøyd med den. Eller du har A-Tec modellene. De er også bra.

Men jeg må advare deg mot dempere! Uansett type. Disse kan lett ødelegge løpet ditt. Hvis du ikke skrur av demperen etter bruk, og pusser løp og munning risikerer du at dette korroderer (ruster) utrolig raskt. La aldrig demper stå montert på. Har selv måttet vrake et løp pga dette. Finn den demperen du liker, så blir det bra.

Link to comment
Share on other sites

har du mer info å komme med?

 

kaliber, løpslengde og bruk er greit å vite :wink: '

 

har selv en A-tec demper på min browning A-bolt 6,5x55 og er storfornøyd. er veldig greit på trening og på jakt :wink:

 

Kaliber: 30.06

Løpslengde er på 55 cm så vidt jeg husker

den blir for det meste brukt på posteringsjakt på elg + litt hjortejakt. for meg har det ikke så mye å si om den er tung eller ikke for jeg sitter som regel i ro. vil som sagt ha en demper som demper det meste av lyden :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...