Jump to content

Nikon Monarch III 8-32x50ED SF M BDC


ettan

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring, eller vet noe om hvordan NikonMonarch III 8-32x50ED SF M BDC funker? finnes det noen plass som viser hvordan Nikon sitt BDC retikkel ser ut?

 

Det er ganske enkelt noen små ringer nedover, under korset, som kan brukes til "hold-over" på forskjellige avstander.

BDC=Bullet Drop Control (Eller compensator).

 

Hvis du finner et sted der du ser Leupold sitt LR retikel, så er det nesten likt, bare at det er små ringer i stedet for. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har erfaring, eller vet noe om hvordan NikonMonarch III 8-32x50ED SF M BDC funker? finnes det noen plass som viser hvordan Nikon sitt BDC retikkel ser ut?

 

Læste lige en artikel omkring longdistance shooting i USA magasin HUNTERS (i sidste uge) hvor de testede flere longshooting sigtekikkerter og af de 10 der blev testet Leopold, Zeiss conquest, swarovski Z5, Leopold, Busnell, weaver og et par stykker til der komme swarovski ind på 1 pladsen og Nikon Monarch III 8-32 ind som nummer 2.

Fokus i artiklen var hvor præcist den var på de foskellige afstande (ved hjælp at de balistisk tårn) og hvor nemt det var at gå fra 200-300-400-500 og 1000 yards.

 

Så flot omtale fik den :D

 

 

Ivan

Link to comment
Share on other sites

Kikkerten er kommet, montert og innskutt, må si jeg er strålende fornøyd med optikken.

Jeg hadde ikke trodd den skulle være bortimot stjerneklar med x32 forstørrelse, men det er den.

I forhold til Leupolden som jeg har kommer ikke Leupolden opp til knærne på Nikon kikkerten når det gjelder klarhet og fargegjengivelse.

Ett lite minus har den å det er at BDC retikkelet kunne vært noe tynnere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...