Jump to content

Hjorten, 1895 kald vinter


C.E.A.

Recommended Posts

Jeg trodde eies hadde laget en tråd om fôring av hjort forlengst og ville lagt dette under den, men det blir bare med snakket med han :-) Men nå får han finne ut om disse dyrene ble fôret?

 

Fant et par notiser fra 1895 om at tildels mye hjort etter datidens stamme hadde bukket under, man ser også at alle kategorier strøk med ikke bare kalver. Gundog her må du forklare oss vidfarne :

 

 

IMG-10.jpg

 

Ser man på neste notis fra samme år så var det åpenbart ikke bare i Sogn der var harde tider, for også i England og Skotland var dødligheten stor denne vinteren. Jeg kan ikke huske å ha sett noe om slike hendelser i GB før ?

 

IMG_0001-8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Arti!

 

Kan nevne at i Gloppen var hjortejakt relativt utbredt allereie rundt 1890. F.eks reiste minister/konsul Hugo Movinkel frå Bergen til Hyen på hjortejakt i 1889. Han jakta då med den (lokalt) berømte bjørnejeger Rasmus J. Rønnekleiv. Som so mange andre gonger enda det opp i bjørnejakt i staden for...

 

I Hope i Hyen går det gjetord om ein hjort som vart skoten rundt 1900 (trur eg). No hugsar eg ikkje heilt kva eining vekta var oppgjeven i, men i kilo skulle det tilsvare noko sånt som 216 kg...

Edit: meinar vekta var oppgjeven tin 12 våger

 

PS: Gloppen ligger ikkje i Sogn... :wink: ...det ligger i "og Fjordane" delen.

Link to comment
Share on other sites

C.E.A.: Eg tek hintet, eg tek hintet... Men du veit: Den som ventar på noko godt, .....................!

 

Er nok ikkje i stand til å finna utom dei blei fora. Men det skulle ikkje forundra meg. Veit om fleire tilfelle at folk har "tykkt synd i" hjortane om vinteren og gitt dei høy. Då dauar dei. Høy i ein svolten hjortemage verkar som dynamitt. At me menneske liksom skal "hjelpa" naturen, ser ut til å vera ein refleks me har. Og slik "hjelp" fører ofte til katastrofale resultat.

 

Viss du les utklyppet nøye, så ser du at det vert nemnt "talrige skred", truleg snøskred. At slike skred på eit blunk kan utrydda ein hjorteflokk, er vel kjent på Vestlandet. Når det er djup snø, søkjer hjortane ofte inn på skred-løp der smøen er hardare, og der dei går og plukkar små-kvist og anna "snadder". Og så........... !

 

Men slik er naturen dessverre/heldigvis.

 

(Veit du forresten snødjupna dette året?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...