Jump to content

S&W 686 trenger tuning


Sniper357/38

Recommended Posts

Jeg kjøpte en brukt 4" 686 av en her på forumet like før jul (den kom faktisk i poste på julaften om jeg ikke husker feil?) - Den har vært hos Winge Våpen for tuning da den var ung. - Den har ikke avtrekksstopp, men tror det sitter Wolff-fjærer i den.

 

Denne er i alle fall meget bra avtrekksmessig, ingen problem med å anbefale Winge. Har en 629 som skal få seg en tur dit når jeg får somlet meg til det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man sender et våpen til tuning - og fjærskifte er alt denne gjør - ja, da er det gode timespriser hos børsemaker :lol:

 

Selv om man skifter fjærer - vil grader i stålet skape friksjon.

 

Det bortfaller ikke med et fjærskifte.

 

 

Det er som sagt min erfaring.

 

Jeg har ikke peiling på hvordan man gjør dette :? - så jeg har sendt mine våpen til de som har peiling :wink: .

 

Men jeg antar at det er flere på forumet her som kan svare bedre enn meg - og som evt. kan påta seg jobben med å få et godt avtrekk på trådstarters våpen.

Link to comment
Share on other sites

Noen S&W revolvere har i utgangspunktet glatte mekanismer..
Det er også min erfaring med mine tre nye revolvere fra Winge. Her er mekanismen 'fra esken' så myk og bra at det nok er veldig lite å hente på polering av deler. Derimot er det stor forskjell på avtrekket med orginalfjærer mot et med Wolff-fjærer. Et tungt og 'ujevnt' blir etter utskifting lett og glattere. Dette er altså en investering på en drøy hundrelapp i deler og noe man (fingerferdighet påkrevet!) kan gjøre selv.
og avtrekkstopp
Trådstarter spør også om avtrekkstopp, noe som også er diskutert tidligere her på kammeret: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=6119&p=55373&hilit=avtrekksstopp#p55373

Jeg har selv 'ødelagt' en revolver med å få montert dette tullet (etter min mening!) av en børsemaker.

(Jeg anbefaler alle mine konkurenter å montere sånne, da det som oftest medfører at disse brenner av et skudd eller flere i bakken! :lol:)

Skal du ha dette, er idéen med en tilpasset gummistopper fastlimt mye mindre ødeleggende for et fint våpen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...