Jump to content

Gode erfaringer med NJFF/If jakthundforsikring


Hoffvoff

Recommended Posts

Må nesten skryte litt av NJFF/If jakthundforsikring. Jeg sendte inn skademelding med vedlagte kvitteringer på utlegg på tirsdag 19. januar, og i dag fikk jeg melding om at kravet var godkjent og at penger kommer på konto. Alle utlegg var godkjent uten dikkedarer. Ut fra tidligere erfaringer regner jeg da med at pengene er på konto på mandag, altså under en uke etter at kravet ble sendt inn. :D:D Stort raskere kan en vel ikke få det. :mrgreen:

 

Jeg har hatt tre tilsvarende saker tidligere (over ca 4 år), og erfaringen har vært like positiv hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere skrevet her på forumet, fikk den ene basseten min vann i lungene før jul. Utgiftene var til nattlig veterinærbesøk, kontroll etter 14 dager, medisiner, pluss grundig undersøkelse på Veterinærhøyskolen i etterkant for å sjekke for eventuelle skader på hjerte eller lunger. (Hun hadde forøvrig ingen slike skader, og ble erklært helt frisk.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En jakthundforsikring gjelder vel da for jakthunder.....

Jeg kan og anbefale Njff forsikringen for jakthund,aldri noe tvil om man får det dekket eller ikke,rask tilbakebetaling, og det er ikke alltid en selvfølge i forsikringsbransjen.

Kan anbefale denne forsikringen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med NJFF-forsikringen, og derved heller ingen grunn ti å kritisere den.

 

Det jeg derimot kan presisere, er at AGRIA forsikrer Malamute, og du trenger ikke å sende inn kvitteringer. Veterinærenes erfaringer med utbetalinger fra AGRIA er så god, at du slipper å forskuttere behandlingsutgifter. Har dessuten sammenlignet dekningsgrader ift AGRIA/IF, og er ikke i tvil om hvem som kommer best ut.

Link to comment
Share on other sites

Funnsjødalen: Jeg har også gjort den samme vurderingen, og kommet til motsatt resultat.

 

Veterinærforsikringen hos Agria har (hadde i alle fall når jeg sjekka sist, for ca 4 år siden) en max utbetaling pr år, mens NJFF/If har en max utbetaling pr tilfelle. Agrias max erstatningssum pr år er høyere enn NJFF/IF's max sum pr tilfelle. På den annen side har denne ikke noen begrensning på antall tilfelle pr år.

Da jeg sjekket var egenandelen hos NJFF/If høyere enn hos Agria.

 

Hos Agria betaler du en viss sum hvert år, og hvis du mener hunden har blitt mer verdt pga premieringer etc., har du mulighet til å øke erstatningssummen ved dødsfall mot å betale en høyere premie. Hos NJFF/If betaler du en engangssum ved innmelding, og hvis hunden oppnår ulike premieringer økes erstatningen ved evt dødsfall ut fra en forhåndsbestemt tabell, uten tillegg i premien. Max utbetaling ved dødsfall er her 30.000,-.

 

Alle må selvfølgelig gjøre sine egne vurderinger, og det er ikke så lett å gjøre en direkte sammenligning fordi forsikringene er så ulikt bygget opp. Jeg antar at hvilken forsikring man velger tilslutt vil avhenge av hvilke elementer i forsikringen man legger størst vekt på.

 

I mitt tilfelle falt altså valget på NJFF/If, men jeg ser at Agria har områder hvor de er bedre enn denne, f.eks. lavere egenandel/høyere max. erstatning. På den annen side er NJFF/If billigere på premie i løpet av hundens levetid, og dekningen er bedre hvis man har flere veterinærtilfeller i løpet av ett år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...