Jump to content

130grns scirocco2/6,5-55


kurt

Recommended Posts

kjøpte idag ei eske med nevnte kule. var dette et godt valg? bruksområde er rådyrjakt. har generelt lite erfaring med jakt,det er ikke derfor jeg driver på med skyting,MEN,jeg er åpen for det.tenkte derfor jeg skal lage en ladning jeg kan bruke til dette formålet,skulle muligheten komme.bedre føre var,liksom :D tenkte bruke min 202 jaktmatch,siden min M75 i samme kaliber,er rigget for langholdsskyting og altfor tung(synes jeg)for å drasse rundt på. treningskula jeg bruker idag,er norma diamondline(130grns),og tenkte siden begge er nokså like,kanskje jeg kunne få til jaktammo som går nokså likt med treningsammo. håper noen som vet,kan bidra her :D tar gjerne imot tips om andre/bedre valg.

Link to comment
Share on other sites

Bare å late som om den er Golden Target. Diamondline er jo molybelagt og tåler minst et par grs mer krutt..

 

JEg bruker like mye N19 bak Scirocco 2 som bak Norma GT, i 6.5-284. Treffer samme sted gjør de også, og er omtrent like presise, brukte vel en 30 stk på banen. Mulig de mantler mer? Fikk dessverre ikke skutt noe med dem i fjor - vi får se i år.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Bruker 130grs versjonen i 6,5mm også, men har ikke fått felt noe.

Derimot gir 26,5grs N140 veldig bra presisjon (3 skudd = 6mm).

Du bør vel si hvilket kaliber det er (6.5 Grendel?) før noen setter ei fast i løpet i en 6.5x55 :wink: eller lager SEE eller noe annet helsike.

 

K

Link to comment
Share on other sites

takker for all responsen :D virker som jeg gjorde et bra valg,siden ingen dårlige erfaringer kom inn. får håpe været endrer seg fremover,slik at jeg kommer meg til skytebanen,som er fullstendig nedsnødd :cry: noe av det jeg liker best med denne skytingen,er jo å finne godladningen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...