Jump to content

Kamuflasjeboks til gåsejakt


IvoRei

Recommended Posts

Hei. Jeg vet det er en egen tråd om årets gåsejakt, men jeg har et spørsmål til dere:

I Christoffer Clausens "Småviltjakt", under gåsejakta, bruker de noen kamuflasjebokser jeg ikke finner noe sted på norske nettsider. Noen som vet hvor jeg kan finne det?

 

Mvh IvoRei

Link to comment
Share on other sites

Det jaktpost har funker bra på kråke og slikt, men har ikke fått ned gås med det ennå. Kun single som har turte seg innpå en 40 meter, mens flokkene holdt seg på dryyyygt haglehold.

 

Tror jeg ville satset på no lignende på Clausen sin film hadde jeg vært deg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! :D

Men når du sier gåsetelt, mener du da noe a'la de gåseboksene i filmen?

Jeg kan ikke forstå at det ikke er noen norske importører som har disse! De er jo geniale.

 

Men så til noe annet: Der jeg jakter, er det ikke gule åkre, men grønne. Hvordan kan jeg best mulig kamuflere gåseboksen da, hvis den følger et gult mønster?

Link to comment
Share on other sites

 

Men så til noe annet: Der jeg jakter, er det ikke gule åkre, men grønne. Hvordan kan jeg best mulig kamuflere gåseboksen da, hvis den følger et gult mønster?

 

På disse boksene er det fult av hemper, her kan du bare stappe med gress. Har skal finne ut hvilken svensk forhandler som fører om du ikke fant den hos racerback. Har du sett på Cabelas? Vet at den finnes i forskjellige fargevarianter, men usikker på grønn.

 

Her er et eksempel

Link to comment
Share on other sites

Hei. Ja, fant flere gode på cabelas, men ikke på racerback... Men bildene er litt dårlige, men jeg fant noen trekk man kunne kamuflere boksen med, etter årstidene/omgivelsene. Men hvis det er hull man kan stappe gress i fra omgivelsene, ser jeg for meg at dette blir best.

Magnus88: Hvordan ser terrenget ut der du jakter? Hvor mange, og hvordan setter du opp lokkegåsene? Jeg har jaktet gås i snart 6 år, men aldri vært ivrig posteringsjeger. Har ventet til den 10- August for så å dra med båt uti øyene, så denne jaktformen er jeg rimelig grønn på.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen. Der jeg jakter er det korn åker og ganske bratt, Jordet heller ned mot øyern.

Gjessen trekker langs med øyern. Når jeg hører eller ser gås lokker jeg med pipe og vinker med gåseflagg!

Dette fungerer ekstremt bra. Varierer litt åssen jeg setter opp fuglene, men jeg prøver og lage en rotete V form, der jeg ligger i spissen. Jeg bruker å sette gjessene tett rundt der jeg selv ligger.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke poenget med å handle fra USA når man heller kan korte ned tiden på frakten ved å bestille fra sverige. Tror heller ikke du sparer mye penger på og bestille fra USA.

Er akkurat samme blinden som jeg har. KW1 kammo og greier.

Dette er en kjempe bra blind 8) Vil ambefale deg denne uansett hvor du bestiller fra.

Link to comment
Share on other sites

Det enkle er ofte det beste, og billigste. Og letteste. Jeg brukte alltid bare strie spraymalt med grønt eller gult mønster. La meg på liggeunderlag, sekken under nakken, trakk stria over kroppen og hodet og hadde kikkehull. I gule (trøskede) kornåkre kunne jeg gjerne dandere litt halm oppå. Høyre arm med hagla lå utenfor stria, langs kroppen. Venstre hånd over brystet, klar til å feie vekk camoen.

 

Alle "lure" og dyre gadgets man får kjøpt funker kanskje ok, men det enkle er det beste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min fra cabelas. Omtrent samme camo. Fungerer utmerket den, de har ikke en sjans til å se meg. NÅ bruker jeg å putte endel halm i de stroppene utenpå blinden, så fargen på camoen spilller egentlig ikke så stor rolle. Han jeg jakter med har en helt går en som fungerer like bra som min.

 

Når det gjelder frakt, toll og sånt blir regnestykket slik: Blind $319,99

Frakt $144,00

-------------

Sum $463.99

Omregnet til Norske kroner (dagens kurs) 2694,06

Med moms (hvis ikke det er gave) 3367,575

 

NÅr der gjelder frakten har cabelas bare mulighet til flyfrakt, som er relativt dyrt. Finner du en side som frakter med skip blir det billigere, men det tar lengre tid.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen. Der jeg jakter er det korn åker og ganske bratt, Jordet heller ned mot øyern.

Gjessen trekker langs med øyern. Når jeg hører eller ser gås lokker jeg med pipe og vinker med gåseflagg!

Dette fungerer ekstremt bra. Varierer litt åssen jeg setter opp fuglene, men jeg prøver og lage en rotete V form, der jeg ligger i spissen. Jeg bruker å sette gjessene tett rundt der jeg selv ligger.

 

Takk, skal gjøre som du sier, og prøve meg fram. Men to spørsmål til: hvilken type gåselokk bruker du og hvordan lager du gåseflagget?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min fra cabelas. Omtrent samme camo. Fungerer utmerket den, de har ikke en sjans til å se meg. NÅ bruker jeg å putte endel halm i de stroppene utenpå blinden, så fargen på camoen spilller egentlig ikke så stor rolle. Han jeg jakter med har en helt går en som fungerer like bra som min.

 

Når det gjelder frakt, toll og sånt blir regnestykket slik: Blind $319,99

Frakt $144,00

-------------

Sum $463.99

Omregnet til Norske kroner (dagens kurs) 2694,06

Med moms (hvis ikke det er gave) 3367,575

 

NÅr der gjelder frakten har cabelas bare mulighet til flyfrakt, som er relativt dyrt. Finner du en side som frakter med skip blir det billigere, men det tar lengre tid.

 

Er regnestykket inkludert cabelas flyfrakt? For jeg kan leve med den frakten. Men du skriver at momsen blir betydelig mindre/borte hvis det er en gave?

Link to comment
Share on other sites

Lokke gjessene (plast skall) har jeg handla på xxl og (vindsokkene) har jeg handla på www.sillosocks.co.uk

Det var et godt spørsmål om hvor du får tak i trekk til blinden. Jeg bare vet at det er mulig. Kan evt sende en mail og høre om du kan få den orginal med "mossy oake" kammo. Litt sånn sump aktig. Kjempe trivlig svenske. Vil tro han fikser dette.

Gåseflagget husker jeg ikke helt hvor jeg kjøpte, men de er lett og finne på nettet hvis du søker litt rundt.

Jeg bruker Scotchmann lokke pipe med belg, da jeg røyker :lol: og ikke orker og blåse hele tiden. Har en kompis som kjøpte lokke pipe fra USA som han blåser selv i. Husker ikke helt hva denne heter, men det finnes mye bra på wingevåpen eller xxl sine nettsider.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Hei.. Har et tips ang gåsjakt..

Kjøp deg en Power Hunter.. Bestilte min på Cabelas..

Å etter en stund bestilte mange av mine kompiser seg en sånnen..

Er en slags seng med litt hevet ryggstøtte.. Så du kan ligge midt på åkern å skyte..

Kjører somregel noen rekke runder.. For å se hvor gåsa bruker å sitte...

Drar så ut til di plassene jeg har sett gåsa..... på tilimårran vel å merke..

Bruker også lokkegås..

Får perfekte hold.. Har flere ganger ligget å sett på at gås har fløyet bare en meter eller to over der jeg ligger..

Så den er verdt å prøve!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...