Jump to content

Dere med Lee Breech lock Challenger presse


ruger1022

Recommended Posts

Hvordan setter dere fast denne breech locken?

Om jeg bare setter den nedi pressa og skrur til låsetappen klikker inn, blir den stående og vakkle, kansje med unøyaktighet og slitasje på gjengene i pressa som resultat?

For å få det fast og kompakt må låsetappen trykkes inn og bushingen skrues 2-3mm videre.

 

Hva gjør dere andre, blir det kompakt når bushingen er ved låseknappen, eller må låseknappen trykkes inn og bushingen skrues litt til? Eller skal det kansje være litt vakkel?

 

Hvordan er din presse?

 

 

(Edit pga dårlig formulering)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En liten Wild guess... prøv å holde inne tappen når du setter inn "bushingen".

Min strammer seg fint når den er helt i bunn, kan til og med være stri og få på plass de siste 3-4 mm. Så det første jeg tenker på er at du muligens ikke er helt i bunn før du strammer til.

Link to comment
Share on other sites

Holder inne tappen ja,setter i bushing så langt ned som mulig, slipper tappen opp og skrur til den låser, da rakkler bushingen og det er ca 0,10mm klarning mellom bushing og presse. Trykker inn knapp og skrur 2-3 mm til, da er alt kompakt.

Slik er er det med alle bushingene som fulgte med.

Om din og andres er kompakte når låsetappen er i lås, så er vel pressa mi feilvare..

 

Kompakt når låsetappen er passert

th_69602_16012010302_122_520lo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Ja, var nede og kjente litt på den, den er god og seig før den knepper på plass.

Har ikke opplevd det du viser på bildet, tror ikke jeg hadde greid det med noen av mine 6 bushinger.

Kan være noen andre her som har svar på hva det kan være, ser ut som om de kan ha bommet litt. Min erfaring med LEE er at hvis du sender dem bildet så rydder de opp veldig fort...

Fikk et brudd i en del på samme pressen under frakt fra statene, ny del kom i posten en uke etter at de fikk bildet, uten noen form for diskusjon :)

 

Mvh

Torstein

Link to comment
Share on other sites

Fikk en lik presse for noen dager siden. Jeg fant ut at jeg måtte senke dien ned med utspartinga til låseklaffen til høyre ca 90 grader til den bunner, skru den deretter med klokka til med låseklaffen nede til den smetter i lås.

 

Hvis ikke det virker prøv å bytte bushing

Link to comment
Share on other sites

Treffer definitivt riktig gjenge(gjenger og mekanikk har vært i mitt yrke de siste 20år :) ) Løfter jeg opp til neste gjenge blir bushingen skrudd en kvart+ 2-3 mm over låsingen.

 

Var litt dårlig formulert mitt startinnlegg.. Lurte egentlig på om dere bruker låsetappen og det blir kompakt da, eller trykker den inn og skrur videre til det blir kompakt?

 

Var med 3 bushinger og alle må litt over før det blir kompakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...