Jump to content

Beretta PX4 Storm


Skytter Teigen

Bør jeg kjøpe Beretta PX4 Storm?  

22 members have voted

  1. 1. Bør jeg kjøpe Beretta PX4 Storm?

    • Ja
      8
    • Nei
      14


Recommended Posts

Litt off topic, men trådstarter har ikke kommet med HVA han vil vite, så:

Ser pardini kommer kan leveres med elektronisk avtrekk, hvordan er dette mot mekanisk?

Er det noe restriksjoner om man har elektrisk avtrekk? Da med tanke på hurtigskyting

Du vil ikke finne noen forskjeller mot mekanisk, men et elektronisk er 'raskere' og vil gi deg en fordel i hurtigskyting (marginalt men dog..)!

Det er ingen restriksjoner på elektronikk, da avtrekksvekt er det samme. I tillegg er vel dette et pluss ved 'tørrtrening' tror jeg? Du slipper vel å ta ladegrep, kan klikke så lenge batteriet holder....

Ulempen er jo selfølgelig at du 'nedgraderer' våpnet til å være bateriavhengig! :P Ikke mye egnet hvis du 'plutselig' våkner på en Grønnlandsbre og må jakte snømus med Pardini'en for å overleve! :lol: (Joda, jeg ER misunnelig på de som har elektronikk..)

Link to comment
Share on other sites

eneste som gjelder er 1911
Er enig i den også jeg! Kimber som produsent!

Jeg sa tydlig til trådstarter at jeg ikke har erfaring med det han spør om! Svaret med Pardini var ment som en godmodig fleip, derfor smilyen cool! (Det var altså ikke et fornuftig svar evert!)

Men Berettaen er (grise)fin den! Grei til sitt bruk, som alt annet som smeller uten problemer...

(Trådstarter har forøvrig ikke vist noe mer interesse... :roll:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha en 9mm som hovedsakelig brukes litt allround til felt,hurtigskyting og litt presisjon. Er klar over at jeg får pistoler som er mer brukbare til den slags og derfor vil jeg også anskaffe meg en .22 med anatomisk sjefte.

 

Det jeg er interessert i å vite er om hvordan den oppleves for de som brukt denne, ville gjerne hatt begrunnelser på hvorfor enn stemmer ja eller nei.

 

Mvh

Førstegangskjøper

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at det er mange som har erfaring med den, tviler faktisk på om det finns noen i kongeriket.

Den gjør ikke noe en Cz74/85, glock / S&W MP / ymse HK osv eller tilsvarende gjør. Beretta har solgt en del pistoler i Norge av to grunner. Series 70 pistolene er meget bra og de er tøffe på film. SPesielt er de siste et problem belemert hos 92 modellen. Man må desuten påregen et stor verditap om man ksla selge en beretta tjeneste pistol, inntil 70-80%. En brukt CZ 75 eller glock taper du lite på å re-selge.

Finn den pistolen som passer best i dine hender og sats på den (Bruk gjerne penger på ammo i stedet)

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk tafset på denne og prøveskutt 2 magasiner.

 

utrolig bra grep som føles som den smelter i ett med hånda mi. kommer med 3 forksjellige backstraps.

 

Smooth DA avtrekk. meget bra SA avtrekk også. men litt mye pretravel på den. mener å huske at SA var 3,1 lbs og DA var 8,5lbs

 

står at magasinet tar 17 skd men du må nesten bruke magasinlader for å få ned de 2 siste skuddene.

 

skal ha en slik som reservepistol til production når den tid kommer. var planen å ha den som første Production pistolen men turte ikke ta sjansen på den i fjor. og etter det har jeg bare drømt om den :oops:

 

presisjonsmessig skøyt jeg mye bedre med den enn jeg skyter med glock 17 og STI'en min.

 

utfra driftsikkerhet så har jeg lest flere steder at den er som en duracellkanin (glock) ingen FTE,FTF osv.

 

så får spare litt og se om det blir en utpå høsten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...