Jump to content

Pris på Valmet kombi løpssett?


WinchesterM94

Recommended Posts

Det ligger en 412 kombi komplett tilsalgs på finn til 8500.

 

Greit å kjøpe komplett våpen da det kan bli problemer med å få

forskjellige forskjefter til å passe til andre våpen (dette er min erfaring).

Kjøp iallefall et rand kaliber, med kalde fingre eller hansker kan det bli litt knotete å

lade om rillepatroner i jaktsituassjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel kolbe/låskasse og forskjefte som er våpen del på disse våpna?

Løpene er registrert som våpen på mine kort.

 

Hæ? Da tror jeg du har en skriveleif på kortene dine, et løp er ikke ett våpen, mens kasser og kolber kan være registrerte som det,eks blaser og bryte mekanismer(hagler, klipplauf våpen osv.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kjøpte ett brukt dobbeltrifle løpssett her inne for et års tid siden. Kaliber 7x65R. Måtte tilpasses forstokken hos børsemaker, men det hadde jeg regnet med.

 

Generelt sett må man regne med å betale 2500-5000 kroner for et brukt løpssett, avhengig av tilstand, kaliber og produksjonsland. De første løpene som er produsert i Finland ryktes å være av bedre kvalitet enn de nyere Italienske. Og er derfor ofte dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig det er gjort en feil på våpen korta mine, men låskassa er ikke reg. noe sted,

bare løp. De bruker samme praksis i Stavanger som i mitt tidligere politidistrikt.

Dette skal eg forhøre meg om.

 

Samme sak hos meg,bare løpene som er registrert.

Har kort på hvert av løpene men ikke på låskassa.

Hadde vært topp om dette var feil,for da kunne jeg kjøpt meg ett dobbelt rifleløp også :D

Link to comment
Share on other sites

Pussig er det ingen som har hørt med polisen om dette er rett eller feil? Er jo rart da hagler regnes løpene som del og det samme med rifler...hvorfor er det da ikke det på kombiene? forskjellen er der er det 2 løp/kaliber?(det er det også på de fleste hagler også 2 løp men bare 1 kaliber da :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Etter den nye våpenlova, så skal vel eit såkalla "systemvåpen" d.v.s. låskasse med stokk og det som høyrer til, + eit x antall piper som ein kan bytte mellom, være å regne som eit våpen. Sidan dette skal regnast som eit våpen, så er det vel naturleg at når ein kjøper ei ny pipe, så får ein den ført inn på same våpenkortet. (akkurat dette siste veit eg ikkje, men eg meinar det skulle være naturleg) Eit av argumenta til byråkratane, for den nye lova, var at ein skulle få ei lik behandling over heile landet. Det står no att å sjå

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...