Jump to content

Ny kikkert i prissegmentet MEOPTA/NIKON/CONQUEST


Sabattimod90

Recommended Posts

Slenger denne ut her, i håp om at noen har mere kontroll enn meg på hva som er no å ha eller ikke i dette segmentet. Skal gjerne ha kikkert som er brukbar på åtejakt nattestid, gjerne med opplyst retikkel.

 

Ser xxl har en Nikonkikkert som i mine uerfarne øyne ser ut til å kunne løse de oppgavene:

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/ki ... ys-9005272

 

Meopta og Zeiss ligger vel gjerne noe høyere i pris...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt samme tanke for samme bruk. Har ikke bestilt enda, men vurderer å bruke samme budsjett til å importere Meopta fra Eurooptic.com

Etter hva jeg har hørt om meopta sine red dot retikler (at prikken blir stor og uklar når du forstørrer) lurer jeg på å gå for 4B i stedet (avstandsmål) som jo er billigere.

Link to comment
Share on other sites

Det er sjelden vi har såpass gode snøforhold som nå her i Vestfold, så er for min del viktigere med opplyst retikkel. I grunn er det vel samma hva jeg kjøper, ALT er bedre enn den kikkerten jeg har nå :D

 

Alle kikkertene jeg nevnte ligger vel i samme segmentet, er bare å finne den hvor man får maksimalt igjen for pengene som gjenstår....

Link to comment
Share on other sites

Nikon har meget god optikk. Leste om dem i en test gjort i statene. Optikk på høyde med conquest og de dyreste bushnell siktene, men den kom ikke godt ut på mekanisk styrke. har en monarch selv, men med annen forstørring. Styrken er neppe et problem med mindre du setter den på en magnumversting. Du finner ingen andre i den prisklassen med like god optikk. Som du sier er Meopta dyrere. Og jeg er ikke sikker på at de er så veldig mye bedre optisk sett heller. Conquest med lys er vel heller ikke vanlig tror jeg ...

Link to comment
Share on other sites

har ikke vurdert og handle fra usa? jeg kjøpte en trijicon accupoint 2,5-10x56 fra statene som kom i posten i dag, prisen vart 5200 med frakt og moms :) kommer svært bra ut i diverse tester disse kikkertene. Link til merket: http://trijicon.com/user/parts/parts_ne ... tegoryID=5

 

Her er en annen bruker som har kjøpt samme kikkerten:

viewtopic.php?f=14&t=30726

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...