Jump to content

Spiskammerset - matprat


Poacher

Recommended Posts

I den siste tiden så raser det på med noen fantastiske oppskrifter (takk til dere alle) på forskjellig viltmat. Det være seg hjort, tiur etc...

Er det flere enn meg som kunne tenkt seg en inndeling i emne matprat i flere seksjoner?

 

- Elg

- Hjort

- Rådyr

- Tiur

etc, etc....

 

På denne måten vil man holde hjort for seg, tiur for seg, og ha forskjellige matoppskrifter om hvert viltkjøtt for seg. Disse trådene med masse bilder er en glede å se på. Er også klar over at man ønsker å begrense antall emner mest mulig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tja, tjo... Jeg synes ihvertfall ikke man bør bryte det helt ned på artsnivå. Ei oppskrift på orrfugl kan funke glimrende på rype eller storfugl, og ei oppskrift på rådyr kan funke like glimrende på hjort. Dermed kan man gå glipp av flotte tips ved at man søker for smalt.

 

Men en inndeling i f.eks. skogshøns/rype, hjortevilt, sjøfugl etc. kan kanskje fungere greit?

Link to comment
Share on other sites

Men en inndeling i f.eks. skogshøns/rype, hjortevilt, sjøfugl etc. kan kanskje fungere greit?

 

Det hadde blitt ein flott inndeling! Og etter min meining så må slike tråder vere kun oppskrifter, kommentarer kan ein ha i andre tråder.

 

Krav til bilete trur eg ein skal unngå, men heller oppfordre til det ( er ikkje alle som er så flinke med kamera).

Link to comment
Share on other sites

Synes godt det kan være kommentarer. Kan jo bl.a være innspill som

gjør retten enda bedre, forslag til passende forretter, deserter, drikke o.l.

Trådstarter/kokken kan jo også danne seg et bilde om trådene er noe som blir satt pris på.

mvh Taiko

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror forumet hadde tjent på å oppgradere statusen til matprat. Å vise at vi jegere faktisk er habile og begavede kokker, og at vi viser glede over våre flotte råvarer er noe som alle som klikker seg inn på Kammeret.no bør merke seg.

 

Som jegere og fiskere er vi privilligerte som kan nyte av naturens spiskammers. Vi formidler tradisjoner og nytenking. Målet må være at flere flinke bidragsytere vil engasjere seg, og å vise at naturressursene som jegere forvalter er i de beste hender.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det skal fortsette som før. Når jeg leser under spiskammeret, er det for å få ider og tips på generell basis. Hvis det blir delt opp i flere underkategorier tror jeg at flere i lag med meg ikke vil gidde å lese gjennom disse underkategoriene.

 

Å forlange at det skal legges ved bilder hvis noen tar seg bryet med å dele sine oppskrifter med andre????? MAKAN!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...