Jump to content

Help til og velge elektronisk hørselvern


kløften

Recommended Posts

Har sett litt på xxl og forskjellige butikker etter elektronisk hørslevern, men vet liksom ikke helt hva jeg skal velge.

Har satt meg disse kriteriene:

Bør helst koste mellom 500kr - 1000kr.

Høre normalt med de på, utenom høye lyder.

Kunne justere lyden.

Bra kalitet. (sier seg vell selv)

 

Takker for alle svar !

Link to comment
Share on other sites

Av allt skyteutstyr er det hørselvern som er det viktigste for meg.

 

Etter å ha prøvd på en del forskjellige modeller kom jeg fram til at Sordin Pro X var det beste (Sammen med de gule EAR-pluggene på bane). Peltor er de som har dypest plass til ørene, og stikker ørene en tanke ut fra skallen er det et viktig moment. Jeg merker at det begynner bli veldig ømt med Sordins standard puter etter en stund. Derimot blir det mye bedre om en bytter til silikon hygienesett.

 

Fordelen med Sordin er at de er kompakte og derfor er det mulig å ha på lommen på på jakt. Det går ikke (for min del) med Peltor. Begge er utstyrt med tilkobling for jaktradio.

 

Jeg husker ikke navnene på alle jeg testet, men er du ute etter solide hørselvern med kvalitet på lyd og komfort rundt ørene er det Peltor og Sordin som er best. Og ja, noen av de koster opp mot 2000 kroner, men det er hørselen du skal spare på, ikke hørselvernet.

 

Tinnitus eller øresus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...