Jump to content

Hvordan lage snaps av tiur plukket furunåler?


spelltiurn

Recommended Posts

Guest graahund

Kan du ikke bruke svartkopp oppskriften da ? Legg noen nåler i bånn på glasset/flaska, hell på kaffe til nålene blir borte og fyll deretter på med sprit til nålene syns igjen. Skal garantere at du får en fin snaps :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Dem er ikke halvfordøyd, dem er tatt fra den posen i halsen på fuglen.

 

Aha, kråsen altså. Ja da er dem vel ikke halvfordøyd enda vil jeg tro. Ihvertfall ikke de du viste bilde av. Lykke til, ville vært artig og fått ett resultat (skriftlig :D ) om du får det til :D.

Link to comment
Share on other sites

Det sier seg sjøl: Det er ca. 1237% kulere. 8)

 

Elllers kan man lage rypedram av bær og skudd man finner i kroa på rypa. Personlig foretrekker jeg å ha dette krydderet i gryta når jeg koker kraft på skroget, men jeg har hørt om en som likte å servere sånn rypedram -- med et halvt rått rypehjerte oppi glasset -- som aperitif når han inviterte til rypemiddag :shock:

 

Mengde å type sprit :-)
Dekk nålene med sprit. La stå så lenge du gidder. Spriten bør ha minst mulig smak på forhånd, så ikke bruk den du serverer klokka tre om natta når alle de andre flaskene er tomme. Barnåler gir mye smak, så du vil antakeligvis foretrekke å tynne "essensen" en del før du drikker stoffet. Ellers tror jeg at du like gjerne kunne drikke terpentin...
Link to comment
Share on other sites

Har forslag til tiurdram:

Fyll opp en skvætt (kvart liter) 60% sprit fra polet, (ja om du får tak i da)

La skvipet stå tel 6 juledag.

Sil så av barnålan i en tesil.

Da har du ca en kvart liter råskvip som tilsettes resten av det som var igjen på 60 flaska.

 

Bland ut en liten boks mørk sirup i varmt vann (samla mengde på vesken max 4-5 dl) og vent til den er kald.

Tilsett sirupsguffa i skvipet og smak før du har tømt i 4 dl av dette, e det drekkanes så spander på svigers nyttårsaften. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...