Jump to content

demperproblemer 14x1,5 - 1/2"20


Primer

Recommended Posts

Hei

Kjøpte meg en "tilbudsdemper" på jakt og friluft. den sendte dem med feil gjenger 1/2"20. børsa mi er en .308 og er gjenget i 14x1,5.

jakt og friluft sa de kunne ta inn demperen ingen da de ikke hadde noen i 14x1,5.

det jeg nå vil finne ut av er om det er mulig å endre gjengene på demperen("bakoverforlenget"). Eller om det lar seg gjøre å lage til en overgang?

noen som kan hjelpe meg litt her?

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

@raudnakke

det er en hausken, jeg bestilte en 14x1,5. men fikk en hausken.30 1/2"20 med forlenger bakover løpet(ca 50cm totalt).

 

Har en demper i 14x1,5 så jeg ønsker ikke å gjenge om rifla......

går det å tvinge en gjengetapp i 14x1,5 gjennom 1/2"20 :?::oops:

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

Om du kan leve med 30mm lenger totallengd på børsa så kan man jo dreiie et adapter der man ikke gjenger inni M14 gjengene,

men du dreiier et innv parti på f.eks 15mm med M14x1,5 og utv dia lik pipedia, utv lengd 20mm (da har du 5mm gods ekstra mellom gjengepartiene) før det kommer et utv parti med 1/2-20 som er 15mm langt.

 

Edit: Leif

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

takket være en hjelpsom "kammerat" ser det ut til at det blir ordnet med en overgang :D

har sendt mail til hausken, så får vi se hva de sier. tror det blir vanskelig for meg å bytte ut gjengepartiet, siden demperen er forlenget bakover er det håpløst å nå tak i "gjengedelen" fra noen som helst vinkel....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...