Jump to content

Thompson Contender i 357 REM MAX/ 357 supermagnum


Hedmarkingen

Recommended Posts

Jeg har lyst på en Thompson Contender i 357 REM MAX/ 357 supermagnum.

Grunnen til at jeg vil ha den i 357 REM MAX/ 357 supermagnum er fordi at jeg kjenner en som lader nevnte kaliber for meg, jeg har en Dan wesson revolver i nevnte kaliber i fra før.

 

Hvor mye må man ut med for nevnte pistol ?

Er det weaver skinne på den, kan det eventuelt settes på ?

Har sett at man kan bytte håndtaket å sette på ett med riflestokk, hva sier øvrigheta til det ?

Hvor mye må man ut med for en med 10" løp ?

 

Jeg har brukt opp finfelt,revolverfelt, magnum1 og magnum2 samt militærfelt som bruksområde til søknader i fra før og fått godkjent disse, går det da greit å skrive metalsiluett som bruksområde ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt opp finfelt,revolverfelt, magnum1 og magnum2 samt militærfelt som bruksområde til søknader i fra før og fått godkjent disse, går det da greit å skrive metalsiluett som bruksområde ?

Nei, du må være medlem av NMF for det.

Har sett at man kan bytte håndtaket å sette på ett med riflestokk, hva sier øvrigheta til det ?

Vesentlig endring av våpnet

Link to comment
Share on other sites

.357 Mac er et glimrende kaliber i Contenderen. Har du flaks kan du få tak i en pipe som har vert brukt her hjemme til MS. Hvis ikke snakker du om custom fra TC selv eller andre.

Contenderen er glimrende som pistol, menc Encore er bedre egnet som rifle. Begge deler finnes som pistol, rifle og hagle + svartkrutt. Her må du søke om ramme og oppgi løpslengde og bruk for hvert enkelt pipe om skal du skal havne riktig. Winge hjelper deg med hva som er å få tak i av nye TC deler. Mange av de gamle MS rammene har fått mye juling og finnes i flere varianter, -sjekk godt før du handler. I dag er bare G2 ramma i salg som passer gamle piper, men ikke skjefter.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye må man ut med for nevnte pistol ?
Skal du kjøpe ny eller brukt?
Er det weaver skinne på den, kan det eventuelt settes på ?
Kjøper du brukt kan det hende det er skinne på den, men det er uansett mulig å sette det på.
Har sett at man kan bytte håndtaket å sette på ett med riflestokk, hva sier øvrigheta til det ?
Er ramma registrert som rifle og du har et 21" løp f.eks. så skal det gå bra å sette på en riflestok. Har du kun 10" løp og ramma er registrert som pistol så er svaret det Hassel skrev, og man må huske på at det gjelder begge veier. Både fra pistol til rifle og fra rifle til pistol.
Hvor mye må man ut med for en med 10" løp ?
Skal du kjøpe nytt eller brukt? Du kan jo se litt på denne nettsiden: http://www.tcarms.com/customShop/chart_contender_pistol.php

Ellers importerer vel Winge våpen TC og løp til den, men jeg fikk inntrykk av at ventetiden kan bli lang.

 

Jeg har brukt opp finfelt,revolverfelt, magnum1 og magnum2 samt militærfelt som bruksområde til søknader i fra før og fått godkjent disse, går det da greit å skrive metalsiluett som bruksområde ?
Som Hassel skrev så må man være medlem i Metallsilhuettforbundet og en klubb som har metallsilhuett på programmet for å kunne bruke det som ervervsgrunnlag. Det skader heller ikke å skyte litt metallsilhuett, og trenger du mer info om dette anbefaler jeg deg å se på http://www.metallsilhuett.no
Link to comment
Share on other sites

Ny får du ikke, med mindre du bestiller et custom løp fra Fox Ridge (TC Custom Shop), eller en av de andre custom tilvirkerne. Nye rammer har jeg ikke registrert at Winge har tatt inn (G2) kun Encore. Du kan sikkert melde deg inn hos Eidsvoll, da kommer du i hvertfall til en klubb, som faktisk skyter MS og ikke bare en, som er med for at medlemmene skal kunne skaffe seg, spesielle våpen uten at de benyttes. Ellers er det nok mange kalibre jeg hadde valgt til MS i TC, før 357 max. Brukt det selv, men det er mye bedre egnet i revolver, som du jo har.

Link to comment
Share on other sites

Den har rykte på seg for å gasserodere, men det er med kuler under 160 grain.

Har sett at folk har fått til 1" -2" samlinger på 100 meter. Det synes jeg ikke er så ille jeg.

Den leverer jo følgende ut av ett 14" løp:

180 gr (12 g) SSP 1,968 ft/s (600 m/s) 1,548 ft·lbf (2,099 J)

Jeg syns den er gøy å skyte i min dan wesson supermag iallefall.

Det hender at folk kommer bort å lurer på hva i granskauen det er for no slags revolver det er da det ikke er så mange som har no sånt her.

Går greit med 38 spesial også, kjennes ut som 22LR i den. Kan ikke avfyre 357 max på den lokale innendørsbana da kulefangera blir hullete.

Link to comment
Share on other sites

I have Dan Wesson-revolver 10"-and T/C G2 .357 Rem Maximum 14" barrel. I use Redfield Five Golden Star 4x pistolscope with T/C. I am reloader and my favorite load to T/C is 158gr Hornady HP XTP-bullet, VihtaVuori N-110 powder 1,35g (621m/s, 2-2,5cm croups / 5 shots /100m). I have also silencer for T/C. Then I reload subsonics / cowboys loads using VihtaVuori N-32C/Tinstar powder and Archipelago copper plated resitzed cast bullets.

 

Sorry, I cant read or write Norwegian. Also my English is very bad. :roll::oops::roll:

Link to comment
Share on other sites

.357 max er en av mine store favoritter. Kraftplugg i liten patron.

Med det store utvalget av kuler i .357 kan man teste ladninger hele året...

Har ei fin fallblokk rifle i kaliberet og den er helt topp på rådyr+++

I Contenderen har jeg ei 14" pipe som blir brukt ofte på banen. Har mange kuletenger i alt fra 90gr- 205gr, så valget av "mat" er nesten for stort..

Det fine er at du kan skyte alt fra 38spes- max i det. Skulle bare vært lov å bruke contenderen på jakt her hjemme...

Max`n får kanskje en tur til RSA hvis det går som jeg planlegger...

Link to comment
Share on other sites

I have Dan Wesson-revolver 10"-and T/C G2 .357 Rem Maximum 14" barrel. I use Redfield Five Golden Star 4x pistolscope with T/C. I am reloader and my favorite load to T/C is 158gr Hornady HP XTP-bullet, VihtaVuori N-110 powder 1,35g (621m/s, 2-2,5cm croups / 5 shots /100m). I have also silencer for T/C. Then I reload subsonics / cowboys loads using VihtaVuori N-32C/Tinstar powder and Archipelago copper plated resitzed cast bullets.

 

Sorry, I cant read or write Norwegian. Also my English is very bad. :roll::oops::roll:

 

http://www.youtube.com/watch?v=w-9-QCY-ipU

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...