Jump to content

All Around Rifles fra Guns & Ammo


Arrowmaker

Recommended Posts

Jeg har ryddet i diverse våpenblad med tanke på videresalg, Precision Shooter, Tactical Shooter og The Accurate Rifle. Innimellom disse dukket det opp et eksemplar av Guns & Ammo's All Around Rifles fra 1981 tror jeg det er. På forsiden er det avbildet en Remington Classic i 7mm Rem Mag og en Sako Safari i .375 H&H.

Du store min for en nostalgitrip. Heftet har artikler om 7x57 Mauser og .375 H&H skrevet av Finn Aagaard, om 7mm Express Remington (.280 Rem) av John Wootters og ellers artikler om forskjellige rifler og kaliber av folk som Bob Hagel, Bob Milek, Jack Lott m.f. En ung? Craig Boddington har også sneket seg med, med en artikkel om Remingtons "Big Seven".

Dette er vel fra min mest aktive periode og får meg til å tenke med lengsel tilbake til besøkene hos Haugaland Våpen, min Sako Safari i .375 H&H kjøpt brukt i samme butikk, en .300 Wby Euromark og en Kimber BGR Super America i .270 Win. Alle rifler som er solgt videre og som jeg kanskje angrer litt på i dag.

En god mimrestund for oss som har passert middagshøgden :)

 

Er det flere som har tatt vare på dette bladet?

Link to comment
Share on other sites

Bladene som skal selges er nå lagt ut for salg.

 

Det var ikke mye respons på om det var flere som hadde et eksemplar av All Around Rifles fra Guns & Ammo. Hvis det er noen interesse for det, tenkte jeg at jeg kanskje kunne sende bladet på utlån. Betingelsen i så fall er at det går på rundgang. Folk på rundt 50 og eldre blir prioritert, men alle skal få :lol: Interesserte bør melde det i denne tråden for lettere å holde kontroll på hvor det befinner seg og videresending til nestemann.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne godt tenkt meg å låne bladet Arrowmaker (jeg er til og med over 60 :) )

Dette er likanes stoff for en veteran.

Hadde masse årganger av G&A fra tidlig syttitall og utover, samt komplett Våpenjournalen/Våpen fra starten av.

Alt ble stjålet i forbindelse med flytting for noen år siden.

(pluss masse souvenirer og bilder fra mine tidligere år til sjøs verden rundt... :evil: )

Link to comment
Share on other sites

Desverre så er det en del folk som har missforstått dette med eiendomsrett :evil:

 

Ellers så skal det være meg en stor glede å sende deg bladet, og håper det vekker like gode minner hos deg som hos meg :D Send meg en PM med navn og adresse så har du det i god tid før jul (Hvis posten vil).

 

Så får vi bare følge med i tråden om det melder seg flere interesserte du kan sende det videre til :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har jeg lest bladet fra perm til perm :)

Artig gjensyn med gamle "helter" som John Sundra, Finn Aagaard, John Wootters, Bob Milek, Jack Lott og Bob Hagel, og ikke minst deres vurderinger av våpen, optikk, kaliber kuler osv osv.

Påfallende at i kapitlet om optikk, er Zeiss nevnt kun i en bisetning.

 

Og Finn Aagaard mener når det gjelder 8MM Remington Magnum " A long range powerhouse that´s sure to catch on!"

Slik gikk det desverre ikke...

Er det flere som vil låne dette bladet fra 1981 så send en PM, hvis ikke returneres det til Arrowmaker en av dagene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...