Jump to content

Ny rifle:D


kriv89

Recommended Posts

Hei folk :D skal kjøpe meg rifle i Kal 223. prisklassen er tengt på rundt 10-12000 Kr

har sett på flere våpen, men Ble anbefalt en Remington 700CDL SF av en våpenhandler jeg kjenner, tengte jeg skulle spør om deres mening, Plusser og minuser med det våpenet, eller andre alternativ.

 

Takk for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke remington selv, men er sikkert en helt grei rifle, da dem fleste rifler stort sett funker greit.

Finner ikke at den SF utgaven har 223 i hele tatt, men hvordan dem kan konfigurerer modellene vet jeg ikke.

 

Det er mye og lese om 223 og ymse rifler i desse forumene, men det er en FAQ tråd i starten som gir endel tips om hva du bør tenke på, som f.eks om du skal ha magasin, topmating, stokk og slike ting.

 

Vist du klare og bestemme deg for noe av det, så blir ofte 50% av mulighetene fort eliminert bort. Så må du ta en runde og kjenne på dem forskjellige. En selger sier alltid mye spøyt for dem skal selge. Det er ikke sikkert rifla passer deg engang selv om produktet er aldri så bra.

 

Personlig så valgte jeg Tikka i dette kaliberet fordi jeg ville ha mulighet for å skyte tunge og lange kuler og har kjapp riflestigning, og at jeg ville ha magasin løsning. Da falt 95% av alle andre muligheter bort som var til en fornuftig pris. Så enkelt var det. Litt om riflestigning kan du lese her. http://www.6mmbr.com/223Rem.html

Link to comment
Share on other sites

De gjør jobben alle sammen, velg den du føler deg mest komfortabel med innenfor de spesifikasjonene du vil ha og den prisen du er villig til å betale. Remington 700 er ikke verdens mest solgte jaktrifle uten grunn, og hvis du har tanker om riflen som en basis å bygge videre på er det nok få rifler du finner større utvalg i tilleggsdippedutter til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...