Jump to content

SnipePod tofot


johals

Recommended Posts

Denne to-foten har blitt nevnt i noen tråder før og du finner litt informasjon dersom du søker på snipepod.

 

Jeg har ikke selv erfaring med denne tofoten, men lurer selv på å kjøpe den. Jeg leste nylig en test i vapen tidningen som nevner positive sider som at den lett tilpasser seg underlaget, veier lite, monteres enkelt av og på, kan brukes på flere våpen ved å kjøpe flere adaptere, adapteren er lett og veier lite.

 

En annen positiv side er at tofoten kan brukes liggende uten at du bretter ut beina og sittende med beina brettet ut.

 

Det negative er at det ikke er mulig å sette fra seg riflen "på" tofoten, og at det ikke er like greit å bære riflen med tofoten på.

 

Så i hovedsak er det nok en to-fot for jakt, som festes på våpenet i det du trenger den.

 

http://www.snipepod.com finner du mer info om den. Blant annet hvilken lengde du bør ha. Det dumme er at winge, så vidt jeg kan se, bare har inne en modell... Håper noen av dette var nyttig!

 

Mads

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en slik da Versa-Pod'en min ble liggende igjen mellom to uidentifiserte lyngrabber på Helgelandskysten.

 

Pro:

:arrow: Liten og lett

:arrow: Enklere å drasse med seg enn Versa-Pod, særlig når den ikke sitter på børsa

:arrow: Sittehøyde

 

Kontra:

:arrow: Plundrete i liggende stilling (men fungerer med litt mekking/modding)

:arrow: Kan ikke brukes som "do-fot", sklir rett i spagat på glatt underlag (innendørsgulv, glatte skytebanestandplasser)

:arrow: For lite stabil for skytebanebruk

 

Konklusjon:

Morsom å teste, og den vil sikkert bli brukt på gåsjakta i framtida også. Men jeg ville tenkt meg om to ganger til før jeg eventuelt hadde kjøpt en ny hvis denne også skulle bli liggende igjen mellom to lyngrabber. Man så er jeg bare moderat tilhenger av tofot, da. Ei god skytereim gir omtrent like mye praktisk støtte under jakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

johals: På den siden her er det modelloversikt med høyder og diverse så da ser du.

https://snipepod.ipower.com/index2.html

Ser det er igrunn lite høyderegulering bare ved å flytte på bena, men nå har jeg ikke prøvd den og lurer på å skaffe meg en (stx-30). Er det noen som har som kan si om det går ann å regulere litt ekstra på høyden ved feks å ikke putte siste leddet inn?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...