Jump to content

Gordonsetter 6 mnd gir seg ikke å gjø


Sixpointer

Recommended Posts

Har en gordonsetter på 6 mnd som i det siste har begynt å gjø mer og mer når han må være i buret. I dag toppet det seg, da han har gått rundt i huset i hele dag og gjødd og gjødd. Hovedproblemet er når han må være i buret... Noen som har noen tips til hvordan få han til å gi seg? Har prøvd å slippe han ut kun når han er stille, og belønnet han når han er stille, men har faktisk tiltatt mer og mer..

Link to comment
Share on other sites

Ikke alltid det funker med vann. Gordonsetteren min syns det var helt greit.

 

Min likte seg heller ikke i buret. Men han blir stadig bedre og bedre. Han er 10 mnd nå. Nå gnåler han kun noen ganger når han hører at vi fortsatt er i huset. Vil gjerne være med der det skjer.

 

Sørg for at han har gjort fra seg og la han stå der. Gir seg til slutt:) Og ja - det er litt slitsomt og irriterende når han driver av...

Link to comment
Share on other sites

min gordon setter var også en jævel på å gjø...var vell ca på samme alderen og, ikkje faen om han skulle vær i buret:S bare sto å gjødde å gjødde. og ettet kvart klarte han å bryte seg ut av buret og. jævelen ødla to sånne vanlige spilebur:P men så fikk eg byggd gare og hus til han ute, da vart det mye bedre. han står ute i garen heile dagen mens eg er på jobb å pleie ikkje gi lyd fra seg, kan bli litt når han hører vi kommer hjem og ikke tar han inn en tur:P så viss du har mulighet så trur eg det kan hjelpa å få han ut:) har også prøvd vann å det funker ei stund men så begynner han igjen...har også prøvd å ta i han litt kraftig men er det samme der.. de er veldig selskapssyke:p min er nå snart 1,5år. men de blir vell bedre med åra,,, men det er jævlig irriterandes

Link to comment
Share on other sites

Kjære Landsmenn

For brukere av Canis chattesider som vil lese dette innlegget sier jeg bare-stopp her og les heller et annet innlegg. Har fått så himla mye kritikk for at jeg brukte vann på vår bikkje. Skrev noe om det på Canis og kulene stod omtrent etter meg like etterpå. Haha !

MEN har en følelse av at ting kan sees på med litt andre øyne her inne på kammeret.

Uansett--vår bikkje bjeffa mye ute. Gjoprde alt mulig, belønnet når hun var stille, prøvde å få henne fokusert på andre ting, trimmet henne osv. Bikkja vår bjeffa når det kom folk gående forbi, og hun stod ute. Om vi var tilstedet eller ei hadde ikke noe å si.

Så etter å ha prøvd alt tok jeg hageslangen fatt, spruteflaske og bøtta. Dette funket:) Men det må komme nokså kjapt etter bjeffet! Innenfor noen få sekunder. Så man må liksom være KLAR til å "fyre" av. Etter at dette avtok en del, flyttet vi hundegård og løpestreng slik at bikkja ser folk minimalt-forutenom oss gjennom stuevinudene. Men på oss bjeffer hun ikke. Har flyttet henne noen ganger tilbake hvor hun ser mere folk, for å se om hun reagerer like ille som før, men det virker som om interessen for å bjeffe på folk har dabbet litt av. Og skulle hun begynne, er det bare å vise henne et desilitermål eller noe nå, så er det nok.

Men dette er det eneste jeg har sett som har hjulpet! Alt det andre har vært nyttesløst. Men det har ikke blitt HELT stille, men en hund er en hund, og må få lov å si ifra av og til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...