Jump to content

Nightforce 8-32x56 , Kikkertsikte..


shooter 2

Recommended Posts

Jeg vurderer og kjøpe en slik kikkert men ettersom jeg ikke har noen peiling på disse ønsker jeg og høre om noen som har erfaringer her :?: I hovedsak hvor lyssterk den er i dårlig belysning (åtejakt) v/eks. 10 x. (Lys retikkel) . Den resterende forstørrelsen er bare artig på dagtid. Etter tekniske data ser jo dette ut til og være en bra kvalitet virker det som , hva mener dere ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en NF NXS 5,5-22x50 selv, og jeg er veldig fornøyd med den.

 

Hvor bra den er optisk skal jeg ikke uttale meg så mye om, da kikkerten jeg hadde før var en Bushnell Elite 4200. Det jeg kan si at den optisk overgår Bushnellen, forskjellen er enorm. Alle NF kommer med lys i retikkel, så det trenger du ikke bekymre deg for? Klikkene er bare helt fantastiske!

 

Hvorfor vil du ha så stor forstørring? Dessuten får du ikke den modellen med MIL, den leveres kun med MOA.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Hvor finner du den NF'en med MIL knepp der? 8-32 leveres med 1/4 MOA knepp, men med MIL retikkel. Så vidt jeg vet leverer foreløpig ikke NF noen kikkertsikter med en høyere forstørrelse en x22 hvis du vil ha den med MIL knepp. Det ryktes om at det muligens kommer, men ikke før mot slutten av 2010.

 

Du må gjerne bevise meg feil her, men jeg er ganske overbevist om at jeg har rett. :lol:

 

Edit: NF sikter tilgjengelig med MIL knepp, NXS modeller

1-4x24

2.5-10x24

2.5-10x32

3.5-15x50

3.5-15x56

5.5-22x50

5.5-22x56

3.5-15x50 F1

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...