Jump to content

Bushnell på BRNO


Joggen

Recommended Posts

Har en Bushnell Trophy 3-9 x 40 som jeg hadde tenkt å ha på min BRNO mod 2, men ingen(foreløpig) har greidd å skaffe høye nok montasjer. Har prøvd mange, men med alle tar kula på hevarmen oppi den store "mutteren" en skrur forstørrelsen på. Har lyst til å ha den kikkerten på riflen, men vet ikke hvor jeg skal finne montasjer. Siste jeg prøvde var BECO trading, men heller ikke han hadde. Kan jo kjøpe en annen kikkert å ha den på da. Er det noen her som har en brukt passende kikkert å selge meg?.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg prøvde dem visstnok. Sendte over linken til min lokale våpendealer, som har hatt salongen min i butikken i over 2 mnd nå, å prøvd masse div montasjer. Han kjente han Beco mannen, å har sikkert prøvd dem. Fikk mail om at den ikke passet. Mmm?. rart at mod 2 og den Amerikan var forsjellige da. Trodde at stålet på de div modellene var like, å at stokkene og finishen var det som skilte de. Får vel se meg om etter ny kikkert jeg da, eller om noen vil event bytte den Bushnell Trophyen i noe brukbart som jeg kan bruke på den riflen. Hadde gått dersom ikke linsen var så tykk.

Link to comment
Share on other sites

Glede i heimen her!!!!!!!!!!!!!!!!. Da her jeg endelig fått på den Bushnellen på BRNO`n :lol: . Han i butikken jeg handler i, Satte på en Hatsan kikkert, å den passet som smør på riflen, men må bare innrømme at jeg ikke liker ting laget i Kina. Kineserene legger ikke sjela sin i ting når de produserer, er mest interissert å få legge sin klamme hånd på pengene våre. Vel den Bushnellen stod det "made in Japan", så jeg ville heller ha den, for Japsene er kjent for å lage brukbare ting. Prøvde å sette den på, å det var sikkert bare 1 mm, som gjorde at den ikke gikk. Vel!, jeg vet ofte råd for å "tilpasse" ting, så jeg tok en liten runde med vulkteip på begge basene, skrudde fast, å vips passet den. Så nå har jeg en mega bra kikkert på BRNO`n.

Link to comment
Share on other sites

Er Hatsan ok, er det noen som vet?. Sånn ved første øyekast så såg den grei ut som billig kikkert da. Men går heller for Bushnellen min, da jeg får igjen penger for Hatsan`n. Vet den står mye på luftgevær, å det er jo bra, for sånne kikkerter for masse juling når en ladder og fjæra går på disse geværene.

Link to comment
Share on other sites

Er Hatsan ok, er det noen som vet?. Sånn ved første øyekast så såg den grei ut som billig kikkert da. Men går heller for Bushnellen min, da jeg får igjen penger for Hatsan`n. Vet den står mye på luftgevær, å det er jo bra, for sånne kikkerter for masse juling når en ladder og fjæra går på disse geværene.

Link to comment
Share on other sites

Den tåler nok en del rist og røsk hvis den er beregnet til et luftgevær. Og er den enkel og grei kan den jo fungere helt utmerket.

 

Det du antagelig vil merke er at kikkerten antagelig er håpløs når det begynner å bli mørkt. Men selvfølgelig, den koster vel 500-700 kr kanskje, så hva forventer man til den summen :)

 

Men alt spør jo på bruket ditt, og som en "inntil videre" kikkert kan den jo sikkert være mer enn bra nok :) Kanskje :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...