Jump to content

Hvordan oppbevare lutefisken.


Egil

Recommended Posts

Jeg kan ikke svare på hvor lenge lutefisk kan lagres på kjøla. Men jeg ville strukket meg langt for å slippe å ha den i fryseren. Jeg mener så lenge man har "fersk" lutefisk så er det bare å spise. :D

 

Skulle man ha slike kvanta at noe må i fryseren så blir ikke smaken nevneverdig endret, men konsistensen blir bløtere. Man kan rette litt på dette med å ha salt på stykkene 2 timer før de går i ovnen. Og for guds skyld vær påpasselig med at alle stykkene er gjennomtint før de går i ovnen. Det er enorme mengder med vann i utint lutefisk. Det gjør at det blir umulig å beregne tiden i ovnen, og unødvendig vannsøl.

 

Bon apetit med øl og akevit. 8)

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd er å øse den over på et forseglbart fat som du graver ned på et sted som ikke kan knyttes til deg. Du vil ikke våkne av at en lenkegjeng fra Has...eh Natur og Ungdom camper på plena og protesterer over ulovlig dumping av spesialavfall.

 

Plumbo-torsk er Djevelens verk.

Link to comment
Share on other sites

Hva i hel....! "PLUMBO-TORSK"... :evil:

Begynner å få ideer i hodet når jeg leser sånne innlegg...

 

Fulmen! Har du sett hvordan gås fores når de produserer gåselever?

 

Jeg kan tromme ihop en gjeng lutefiskelskere å stikke innom for en liten demo.

Du er selvsagt tvangsfrivillig utpekt som foringsobjekt med din komentar i tråden her.

 

PS. Mais er ikke på menyen i dette tilfelle... :twisted::twisted::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...