Jump to content

Presis kjøpe amunisjon?


tikkabysako

Recommended Posts

Golden Target i fra Norma som jeg mistenker er jaktmatch i en annen eske, men til en hyggeligere pris.

 

Det er det ikke, Golden Target er Normas Diamond Line uten coatingen, men fremdeles en meget god patron. I den grad det finnes gode kjøpepatroner :mrgreen:

 

Til kråke vill jeg rullet selv med Sierra 110gr HP-V kuler e.l.

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

De har rett begge to...

 

Ække mulig! :mrgreen:

 

jaja..men hvorfor har da ikke JM og GT samme BC? HV. D. SKJØ. HV. J. ME.? :D

 

Er litt rart at de lager to patroner med samme kula, den ene til 845ms og den andre til 850ms, og oppgir forskkjellig BC på kulene? Mystiske greier, jeg tror ingen har rett når det gjelder GT i .30-06...

 

Tron

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg skulle presisert at jeg mente dette dreide seg kun om GT og JM i kaliber 30-06 de andre har jeg ikke snøring på. Mulig de har gjort forandringer nå eller kanskje de varierer litt i hvilke kuler de benytter. Men de kulene som har stått i JM som jeg har kjøp ligner ikke på den som norma viser på http://www.norma.cc

 

normafmjboattail.gif

 

for 308 og 6,5x55 ser det ut som det er forskjllige kuler med hensyn på JM og GT, ut i fra de jeg ser på nettet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

6,5 GOLDEN TARGET kula er samme HPBT kula som er i NORMA DIAMOND LINE men uten svart belegg.

 

i kal 30-06 og 308w er det en anna kule. det er altså samme kula som er i norma jaktmatch? er hastigheta lik så er det kansje samme kula med annen innpakning og pris?

 

Norma 6,5x55 jaktmatch med 100grs HPBT kule har jeg hørt er samme patronen som "norma rekrutt" men med anna pakning og pris. (bare rykter, har ikke sjekka selv)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...