Jump to content

Skyte inn/brekke inn ei ny børse


sportsman500

Recommended Posts

Hei ser du er ny her så jeg vil henvise deg til søk knappen....Dette er diskutert frem og tilbake i minst 100tråder fra før....Men felles er vel att ingen har en fasit men velger å bruke en av måtene og er fornøyd med det. Andre driter i innbrekkingen av løp og er fornøyd med det også. Lykketil med ny børse :wink:

 

Edit ser "bbdg" la en tråd inn før meg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa i et annet innlegg, har tatt børsene fra butikk og 100 skudd i sekken, og har sent avsted

mellom 50-100 hver gang for å kjenne og se hvordan den funker og går.

 

Pusse har jeg gjort når jeg kom hjem. Om dette har redusert levetiden med noen hundre skudd, så har iallefall ikke noe gått utover hvor godt den går som jeg legger merke til.

 

Sikket ikke helt etter boka, men om det hadde spilt noe rolle fra eller til hvorvidt man pusset etter dem 5 første

har jeg ingen formening om.

Link to comment
Share on other sites

utover hvor godt den går som jeg legger merke til.

Hvor "dårlig" må den gå for at du skal legge merke til det?

 

Jeg mistenker at folk som snakker om at løp må brekkes inn sånn og sånn og at må pusse hvert 20-30 skudd og at løpene er utskutt før du vet ordet av det - snakker om en helt annen presisjon enn folk flest. Muligvis er et løp utskutt etter x skudd etc., for han som skal ha 5mm 5 sk samlinger?

 

For at ei god rifle skal skyte noe mye verre enn 30mm på 100m så må det mangle både innbrekking og puss siste 100skudd minst, og helst skal nok løpet være utskutt også.

Og de 30mm er omtrent det de fleste av oss skyter, oftest, med de fleste rifler, uansett hvor mye vi skryter av 7mm samlinga.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Så lenge jeg samler 5 skudd innenfor Inner-10, så smiler jeg.

Så lenge jeg kan samle 5 skudd innenfor ytter 10'rn så vil jeg si at det er akseptablet.

Vist jeg ikke klarer å samle 5 skudd innerfor 10, men det siger utpå 9, så blir jeg urolig.

 

Tror ikke dem fleste trenger noe bedre en dette til jaktbruk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...