Jump to content

BR50 Sesongen 08


Sharpshooter

Recommended Posts

Ettersom det lir mot en ny runde med Web-Cup, så kunne det vært spennede å høre om noen har noen prosjekter på gang :-)

Satser selv på Sporter klassen med en CZ 452 Varmint. Har beddet den og så vidt begynt å teste ammo. Hitill ser det veldig lovende ut 8)

Har igjen div ammo og teste enda så håper det går å krympe en mm eller to enda ;-)

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Håper å kunne få tid til begge BR50 klassene. Kommer til å bruke min Feinwerkbau 2602 med Weaver T 24x40, og min Sako Finnfire med et sikte jeg venter inn.. Bushnell Elite 10x40 Tactical. Noen som er int. i siktet som står på nå tro?? En Kahles Helia 1,5-6x42...

Link to comment
Share on other sites

Du har litt å leve opp til da hansen deluxe 8)8)

 

Blir så jeg bruker en Tasco 6-24 denne sesongen. (blir selvfølgelig brukt på 12x)

Litt grovt kors men får duge da leupolden er opptatt.

Ellers er det morro å finne ut at ammo til 180 kr/500 stk kan samle ned til 4mm på 50 meter. Blir å bestille noen pakker til av den ;-)

Skal prøve div Lapua tenkte jeg også.

Men en ting er å teste i fred og ro, blir noe annet når en skal skyte web-Cup. Litt synd å ikke kunne skylde på rifla :roll::roll:

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Kjære Bamrud!

 

Hvis du er villig til å bistå meg i forbindelse med mitt BR50-prosjekt, dvs. å få puttet min Anschütz 54 Match ned i den stokken jeg har liggende, så skal du få disponere den til BR50-skyting! :D

 

Du skal til og med få lov til å ta masse bilder, og lage en prosjekttråd om jobben! :mrgreen:

 

En svær haug med .22LR har jeg også :wink:8)

Link to comment
Share on other sites

Det er 3 klasser i BR50 :

 

Heavy Varmint ( maks vekt 6.12 Kg )

Light Varmint ( Maks vekt 4.76 Kg )

Sporter ( Maks vekt 3.4 Kg )

 

I HV og LV er det fritt med forstørring på kikkerter, pipa skal være over 45.7 cm og ha mindre diameter enn 31.75 mm. Det er forskjellige dimensjoner på stokk og innfesting av pipe, som må overholdes. Du må også ha mekanisk/manuelt avtrekk på riflene.

I Sporter klassen er det spesielle regler. Der kan du ikkje ha over 6x (6,5X) forstørring på kikkert. Ellers så må den tapes fast på angitt maks grense. Det må være rifle med minst 2 skudds magasin og repeterende mekanisme og fungerende sikring. Kan kun ha stokk i treverk, som ikkje er lakkert.

 

Du kan ta ein kikk på den pdf fila under her, der står det meste. Kan anbefale deg BR50 Polardego, det var kjempeartig. Fekk testa også ei skikkelig BR rifle ( trur det var heavy varmint ) i 6mm PPC. Fekk 3 x 5 skudd med den. Artige saker, og for et avtrekk...... :D

 

http://www.nbsf.no/file/lov_regelverk_rev_B_2004.pdf

Link to comment
Share on other sites

Fikk dette fra John F, leder NBSF.

 

1. Endring av BR50 regelverk. Endret fra tre til to klasser. (Klasse 2. LV kal. 22 er fjernet.)

a. Klasse 1. HV (kal. 22). Som tidligere. Vektbegrensning 6,12 kg. (13,5 pund)

b. Klasse 2. Sportsrifle (kal. 22). Viktigste endringer her er maks. vekt på våpen 4,0 kg. Maks. forstørrelse på kikkert er 12x. Restriksjoner på skjeftematerialet er fjernet. Alle typer skjefter er tillatt – såfremt det er innenfor de øvrige spesifikasjoner – eks. vektbegrensninger etc.

c. Halv-auto rifler tillates brukt, eks. 10/22 Ruger. Men pga. sikkerhet forlanges at det skal brukes ”Varselflagg” som skal plasseres i kammer/utkaster åpning. For nærmere informasjon - gå inn på: http://www.nbsf.no/

 

 

Noen som vet hva en Mcmillan BR50 stokk veier :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du kan ta ein kikk på den pdf fila under her, der står det meste. Kan anbefale deg BR50 Polardego, det var kjempeartig. Fekk testa også ei skikkelig BR rifle ( trur det var heavy varmint ) i 6mm PPC. Fekk 3 x 5 skudd med den. Artige saker, og for et avtrekk...... :D

:)

Har du skutt litt sammen med Arne?

Hyggelig at rekruteringen for sporten blir spredt rundt i det ganske land.

Fikk du noen små samlinger da?

Link to comment
Share on other sites

Ja hadde meg ein liten runde med Arne i dag.

Vel samlingene har eg ikkje målt opp, men den første serien med rifla til Arne var ok, til å være nybegynner. Men dei 2 neste seriene gjekk det berre nedover med.

 

Hadde med Brno`en i .22 LR og Cz`en i .17 HMR. Testa et par runder med dei på slutten men har ein liten jobb med fin innskyting av sikter før det begynner å bli bra.

 

Og ikkje minst litt skyte teknikk... :oops:

 

Men morro er det, så BR50, kunne eg godt ha tenkt meg å starte med. Får vel modifisere den Brno`en litt, så kanskje ikkje den er så verst.

 

Her er skiva med første serie, på 50 meter.

20042008012626h2A1eTgf32lu.jpg?33

Link to comment
Share on other sites

Fikk dette fra John F, leder NBSF.

 

1. Endring av BR50 regelverk. Endret fra tre til to klasser. (Klasse 2. LV kal. 22 er fjernet.)

a. Klasse 1. HV (kal. 22). Som tidligere. Vektbegrensning 6,12 kg. (13,5 pund)

b. Klasse 2. Sportsrifle (kal. 22). Viktigste endringer her er maks. vekt på våpen 4,0 kg. Maks. forstørrelse på kikkert er 12x. Restriksjoner på skjeftematerialet er fjernet. Alle typer skjefter er tillatt – såfremt det er innenfor de øvrige spesifikasjoner – eks. vektbegrensninger etc.

c. Halv-auto rifler tillates brukt, eks. 10/22 Ruger. Men pga. sikkerhet forlanges at det skal brukes ”Varselflagg” som skal plasseres i kammer/utkaster åpning. For nærmere informasjon - gå inn på: http://www.nbsf.no/

 

 

Noen som vet hva en Mcmillan BR50 stokk veier :mrgreen:

Korrekt.

Dette er de nye reglene for BR 50.

NBSF`s hjemmeside vil bli oppdatert i løpet av kort tid.

MERK:

For de av dere som skal skyte Web Cupen i BR50 (kal. 22) så praktiseres ikke disse to klassene. Der har vi forenklet reglene vesentlig.

Alle skyter i en klasse. Enkelt. Fri vekt på våpen og fri forstørrelse på kikkerten.

Se rettningslinjer for Web Cup 2008 annet sted her på Kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...