Jump to content

Kulevalg toppjakt 6,5x55


tiurjegern

Recommended Posts

For å ha sagt det, så vet jeg det finnes et identisk emne fra før, og den er lest og forstått, men vil gjerne ha ferske erfaringer om mulig.

 

Sånn som det ligger an har jeg mulighet for å lade selv, men kommer til å kjøpe ferdigrulla i år.

 

Da har jeg to alternativ:

 

* Lapua Trainer

* Norma Jaktmatch

 

Noen som kan berette litt erfaringer om denne ammunisjonen, samt kanskje åpne øynene mine for nye kuler som egner seg godt til denne jakta?

 

Er egentlig helt fersk på dette kaliberet, men etter lovprisninger fra flere hold har jeg bestilt en børse i 6,5x55. Den kommer for øvrig i morgen. :) JIPPI

 

På forhånd takk!

 

MVH

tiurjegern

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med Trainer er jo at den går likt som Mega, dermed kan du trene med Trainer (no shit) og jakte storvilt med Mega.

Test i din egen rifle. I min går de to helt likt.

 

Kan også være verdt å prøve Sellier og Bellot sin helmantel. Den gikk best av alle i min rifle 8)

Link to comment
Share on other sites

Ja, har forstått at forskjellige typer ammo går annerledes fra våpen til våpen. Uforståelig for en lekmann som meg, men sånn er det nok.

 

Skal teste både trainer og jaktmatch, og vurdere hva som er mest kurant for meg. Valget faller vel uansett på det som har best presisjon :)

 

Takk for svar hittil.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Var så heldig og få bo på Finnskogen i 5 år og der var jeg med ett par proffer på toppjakrt. Brukte 9,3 grams tambak på toppjakta. 6,5x55. Ødla lite og gikk utrolig bra. (Norma)

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med Trainer er jo at den går likt som Mega, dermed kan du trene med Trainer (no shit) og jakte storvilt med Mega.

Test i din egen rifle. I min går de to helt likt.

 

Kan også være verdt å prøve Sellier og Bellot sin helmantel. Den gikk best av alle i min rifle 8)

 

Hvilken Sellier & Bellot var dette, Krieg?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...