Jump to content

Weaver flip-ups


fat_dog86

Recommended Posts

Butler creek ser ut for å være regjerende her på berget hva gjelder flip-up type linsebeskyttere. Men den gjennomsiktige utgaven er no skikkelig ræl, har dem på Docteren, da innfestinga av de blanke platene er alt for dårlig.

Men en runde med kniv og lim så funker de å - på et vis...

 

Så nå leter jeg etter et alternativ, og har sett på Weaver Polar clear lens caps. Noen som har prøvd disse?

Holder dem sammen, eller er det også bare ræl? Såfall blir det nok tilbake på BC i svartplast.

 

71843.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nei, bildet (i første inlegg) er av Weaver sine.

 

Jeg har BC Blizzard fra før, og synes det er noe ræl og skal ha noe annet i stedet....

Den flensen som holder metallringen er ikke solid nok, så den knekker og "vinduet" faller løst. Men jeg har fjernet hele festegreia og limt inn glassene i stedet, og da funker dem greit nok.

BC:

834781.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt disse weaver beskytterne (og en montasje og no skruer) fra SWFA, men venter spent om det faktisk kommer. Hører folk har problemer med å få ut varene, selv med jetcarrier. Sender jo i utgangspunket ikke til utlandet etter 11/9 da de tror alle utenfor USA er skjeggete terrorister.

Link to comment
Share on other sites

De Weaver flip-up greiene har jeg hatt to par av..de har en tendens til å gå i oppløsning etter et år :? De har mange deler som lett kan løsne og falle av. De har jo en meget fancy teknologi for å trinnløst regulere fargen på glasset, men i praksis er det ubrukbart til jakt.

Jeg har hatt blizzard de siste 3 årene og de er bare himmelriket i forhold :P Jeg har aldri opplevd noe problem i det hele tatt med blizzardene mine..De er montert på en 1.75-4x32 kikkert så det er jo en mulighet for at glasset får mindre belastninger enn de større versjonene dere har prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...