Jump to content

Kammerlaksetur 2010


EAH

Recommended Posts

Hallo.

 

Da vi er noen som også fisker i dette forumet har 3 av oss gått i sammen om å prøve å få til en liten kammertur til Orkdalen og den fine elva Orkla. Datoen vi har kommet fram til er torsdag 17/6-søndag 20/6. Dette skulle da være St.Hans helga etter unøyaktige beregninger. Vi har bestemt at vi kjører for Vormstad Camping og deres vald. Link: Vormstad Camping Dette fordi de har rimelige priser på både kort og hytte da vi også satser litt på den sosiale delen.

Vi har satt en påmeldingsfrist til 15 desember for å være sikkret hytte om vi skulle bli mange. Eventuelle etternølere får ordne hytte selv/snike seg inn på eventuelt ledig seng i ei hytte om vi skulle bli en bra gjeng.

Håper så mange som mulig av fiskende laksefiskere og potensielle laksefiskere har muligheten til å bli med.

 

Info: Prisene på hytter til neste år er mellom kr 300 til 420 pr. døgn. Alle hyttene tar inntil 4 personer, og er, som du sikkert kjenner til, av enkel standard. Noen av hyttene vil bli litt bedre utstyrt f.o.m. 2010, bl.a. med kokekar, service og bestikk. Fiskekort vil koste 300kr/døgn og det vil alltid være kort tilgjenglig.

 

 

Påmeldte:

EAH

Pointeren

Ilatad (sjekker dato)

Griffon

Hilsen Laksefiskerkomiteén 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Et lite tips er å stikke til driva istedet, i denne perioden er fiske som regel veldig bra i den elva. Det er heller ikke problem å finne gode campinghytter. skjekk fangst statistikk på http://www.auraavis.no/lokal_sport/fiske/. Fiskepresset er langt fra det samme som Orkla.

 

jeg fisker i driva hele sesongen, og reiser heller ditt en Orkla og Gaula.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Et lite tips er å stikke til driva istedet, i denne perioden er fiske som regel veldig bra i den elva. Det er heller ikke problem å finne gode campinghytter. skjekk fangst statistikk på www.auraavis.no. Fiskepresset er langt fra det samme som Orkla.

 

jeg fisker i driva hele sesongen, og reiser heller ditt en Orkla og Gaula.

 

Jeg har en kompis som har totalt laksedilla og fisker så mye han kan. Han som i likhet med ham jeg siterer skryter også mye av Driva.

Link to comment
Share on other sites

Jeg Var på åpningsfiske på vormstad i år.

Dette var det sykeste jeg har vært vitne til. Kl 12 sto det fiskere med noen meters mellomrom på hele valdet og på begge sider. :shock:

Danskeplassen ble den beste plassen i valdet kalt. Her jobbet et par dusin dansker skift for å sikre plassen.

Kjæringene deres kom ned med mat og øl, så de skulle slippe og forlate plassen. :twisted:

Det ble tatt 6-8 lakser første døgnet, på 200 mann. vi fikk ingen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er født og oppvokst på Orkanger, og har brukt uttallige timer i Orkla. Det er sosialt og tilgjengelig på Vormstad, men jeg mener det er andre vald som må være bedre. Det er uffatelig tett mellom fiskerne på Vormstad, spesielt St.Hans helga. Det blir tatt mye fisk på Vormstad, men i forhold til antall fiskere er det egentlig et middelmådig vald. Hvis det er det sosiale som gjelder, er det et vald som absolutt kan anbefales. En mulighet er å leie hytte på Vormstad og heller fiske andre steder Jeg kan nevne Eriksen og Volden som meget tilgjengelige vald. Her er det rimelig å fiske og blir tatt bra med fisk. Her slipper du også "køfiske".

 

Selv om jeg liker meg i Orkla og man skal være patriotisk for hjembygda, tror jeg Stjørdalselva, Driva eller Surna kan være vel så sjarmerende.

 

Nettsteder:

http://www.orklaguide.com/index.asp

http://www.stjordalselva.no/

http://www.mastery.no/driva/

http://www.pedit.no/org/surna/view.cgi? ... ssion_id=0

Link to comment
Share on other sites

Er mange steder som er sjarmerende. Og de plassene dere nevner er bra de også, men der er det en stor fordel med lokalkunnskap og når man ser på fangstresulateter for det gitte tidspunktet i inneværende sesong er de ikke like bra. Og vi har nå valgt Orkla utav sosiale grunner også.

Link to comment
Share on other sites

Bra tiltak dette og tidspunktet er ofte bra her . Jeg har fisket i flere 10 år i Orkla og elva er jo god den og Vormstad har bra vald men problemet her er at det er 20 ganger så mye folk som fisk (som regel) . Fra starten står jo folk som sild i tønne og det fiskes med mark ,sluk, flue og alskens rariteter av mange utlendinger og med så mye folk får nesten ingen fiske redskapen riktig uten at det henger i andres liner og man går lei av det . Nå er stedet oppkjøpt av Orklaguiden og jeg håper de snart setter et maksantall kort pr. døgn . Mulig de hadde det i sommer for jeg var ikke der . Jeg fisker for det meste i Gaula og har hatt sesongkort der de siste 25 år. men imellom er jeg innom og besøker Orkla likevel men ikke på Vormstad . Er også litt i Driva men der var det dårlig i starten og utover men det kom seg litt etterhvert , det som skjer der er at 'kludden' snart er borte og det er tragisk. Laksen har tatt seg opp igjen litt men en del innslag av oppdretsfisk . Elva er ikke i nærheten av det den var men en får trene kasting , som fluefisker er jo det morro og !! :D

Kommer til og følge tråden ifall det kunne friste og bli med for sosialt 'kammerfiske' . :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vil også informere om at blydengere er hjertelig velkomne. for da har jeg noen å prate fornuft med

 

Ellers kan jeg jo pirre litt med laks fra ei anna elv riktignok, men for det.

 

Tatt på mepps nr4, gull, om noen var nyskjerrige.

 

cimg0959.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...