Jump to content

MRE/Turmat


beech

Recommended Posts

Har surfet litt på nettet, og sett at det selges kassevis noe som heter MRE (meals ready to eat).

Prisene på kassene som inneholder x-antall MRE, bla kylling, beef etc, blir betraktlig billigere enn den norske Real Tur mat, til nesten 70kr stk.

 

(Each case contains 12 complete meals with 12 different menus for variety. 2 cases = 24 total complete meals in this auction. (Case A contains menu's 1-12 and Case B contains menu's 13-24).

 

- Full Meals, Shelf Stable (needs no refrigeration)

- MRE's are ideal to have on hand for emergencies, camping, hiking, etc.

- Used by our Military for many years, proven in combat many times over!

- MRE's make the perfect food to store and use for many years!

-100% Sealed boxes, never opened.

-24 Complete, Fresh sealed individual meal inside the 2 sealed cases.

 

These authentic Military Issued MRE's have a minimum shelf life of 3 years, and up to 130 months (10 + years), if stored properly. We store these meals in a temperature and humidity controlled environment before shipping at 65 degree F. If you continue to store these meals at room temperature or below, they will be good until the year 2020 according to Military Specifications.)

 

Dette var et utklipp av noe jeg fant på ebay, 2 kasser til 60 dollar = ca 300kr.

 

Noen som har prøvd noe slik, evt tilbakemeldinger på smak etc.

Kunne tenkt med å prøve noe slik, veldig hending, mye energi og ikke minst rimelig måltid i skogen.

:D

Link to comment
Share on other sites

Til den prisen er det rimelig sikkert at det ikke er GI MRE's det er snakk om, men kan vel sikkert være ok for alt jeg vet :) Har du tatt med frakt i regne stykket ditt ? Er ganske bra vekt og volum på 2 kasser med MRE's hvis det er US Army versjonen det her er snakk om. Smak: Min personlige mening er at noen er helt ok, mens andre retter er heller mindre velsmakende :)

 

Hvordan stiller det seg foresten med import av MRE's er jo mat det er snakk om her og da er det vel noen regler her som tollen forholder seg til ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestilt en del MRE oppigjennom åra, tror ikke at jeg har betalt moms på dem.

Frakta er rimelig dyr, se om du finner noen ebay butikker som har inkl. frakt.

Pass på at MRE'n ikke er for gammel, tror holdbarheten er ca 10 år.

Smaksmessig er noen ganske grei, mens andre er så som så.

Heateren er genial, litt vann oppi en pose , så varmer det seg selv på ca 10-15 min.

 

God appetitt :D

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Det er vel 24 komplette dagrasjoner. Inneholder alt fra do papir, fyrstikker, blåbærpai til "Chicken ala King" (middag)og grøt til frokost.

Helt grei mat, men det er litt mere behov for kethcup på disse en på Real Turmat. :)

Det som selges der er vel mest trolig sommer rasjonen, har bare prøvd vinterrasjonen tror den inneholder ca 6000 cal.

Hvis jeg har kommet over et overskuddlager her i landet hadde det vel hvert aktuelt, men å kjøpe fra USA...?

Du får en hel masse søppel på kjøpet også.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...