Jump to content

Kjøp av tomhylser fra USA


phoines

Recommended Posts

Vet at dette er blitt skrevet om på SL, men fant ingenting om det her inne på Kammeret. Spørsmålet mitt er hvorvidt tomhylser (unprimed) er lov å ta med seg inn i landet eller bestille på nettet fra f.eks. USA? Vet at enkelte nettbutikker har "selv-restriksjoner" mot å sende ut av landet der borte, men dersom noen vil sende, vil det da være noen haker for meg som kjøper ifb fortolling/tillatelser etc?

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har skjønt saken er problemet det at det er restriksjoner på eksport av hylser fra USA. Det er ikke restriksjoner for import av hylser til Norge. Hvis du får noen der borte til å sende deg hylsene kan det vel tenkes at vedkommende bryter amerikansk lov. Du på din side har vel ikke brutt norsk lov.

Link to comment
Share on other sites

jeg har kjøpt hylser flere ganger fra denne karen før : http://www.oncefiredbrass.com

 

Billige hylser, billig frakt og både nye og engansskutte hysler.

 

Priseksempler:

 

Federal 22-250 - 15$ pr 100stk engangsskutt

federal 243 - 15$ engangsskutt

 

 

Anbefales!

 

Da er det hvertfall noen som selger ut av landet :D. Hvor mye har du måttet betale i porto da? Slik som dollaren er nå, så blir ting latterlig billig der borte :P.

Link to comment
Share on other sites

Mener bestemt at frakta ble ca 15$ når en kompis av meg bestilte 100nye Norma 240wby hylser.

 

Jeg bestilte 200 federal 25-06 hysler, betalte 27$ i frakt mener jeg bestemt. synes da å huske at kevin sendte en mail om at 500 riflehylser til norge ville bli 40$ i frakt, men er ikke helt sikker.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...