Jump to content

Kruttmål


300en

Recommended Posts

Har ett LEE og har før hatt RCBS. (Min far overtok det siste fordi også han lader...)

 

Målet fra RCBS: Fantastisk presist! Etter at det er justert inn kan det fylles helt opp og er da hundre prosent rett helt til siste hele dose krutt går inn i sylinderen. Helt utrolig!

 

LEE: Jeg HATER LEE. Har prøvd alt for å få målet til å gi riktige ladninger. Ikke faen! Uansett hva jeg gjør tør jeg ikke på noen måte å la være å veie ALLE ladningene som er kjørt gjennom dette målet. Det blir bare ikke riktig.

 

Gjett hva min anbefaling blir av disse to....

 

(Har ladet 38,357, 222, 223, 22-250, 6,5x55, 308, 30-06, 300 RUM og 12. Mener derfor å ha prøvd de fleste aktuelle kruttsorter og vekter i målet.....)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Skal kjøpe meg ett ekstra kruttmål. Noen som har noe å anbefale? Har rcbs, men tenkte kanskje å kjøpe ett som er billigere, men samtidig væra bra nok. Noen som har noen meninger?

Kjøp ett rcbs til?

 

Tenkte kanskje å finna ett som er litt billigere, men samtidig bra :) Også er det jo alltid morro med no nytt :D

Link to comment
Share on other sites

Så selv på dette kruttmålet, og ringte Holstad. Mener bestemt (ikke sikker nå) at man kan få det med en såkalt ekstra fint micrometer som også kunne ta rifleladninger, og at kruttmålet da kunne måle seg med BR målene.

 

Selgere sier jo alltid slike ting, så hva som er tilfelle vet jeg ikke, men har hørt endel positivt om dette målet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ladet en del skudd i kveld og alt gikk greit helt til jeg skulle rydde sammen utstyret etter meg. Strakk meg etter noe og dultet i kruttmålet. Når så mye kraft møter stakkars lille kruttmålet, måtte det gå galt. Den såkalte (på godt norsk) "Powder Hopperen" på RCBS kruttmålet brakk av helt nederst mot sylinderen. Ser i manualen at dette har et eget nummer, 09026. Er dette en del som det lar seg skaffe og bytte ut? Noen som har gjort dette?

 

Instruksjonsmanual:

http://www.rcbs.com/downloads/instructi ... ctions.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...