Jump to content

Alder fra 3 til 2 måltider pr dag?


Henrik123

Recommended Posts

Det går nok fint v 5 mnd. Du vil fort se om hun ikke orker spise alt når du deler på 2 istedet for 3. Hunde vomma er en utrulig tøyelig sak. Er bare å prøve seg frem, men i naturen er det aldri faste rutiner så man trenger ikke være hysterisk nøye på hverken tidspunkt eller mengde, men man bør jo følge en noenlunde rød tråd i foringa da. Går det bra med håpet?

 

mvh tulling

Link to comment
Share on other sites

Hun har fått kallenavnet "glufsa" så tøyeligheten i magen er det ikke noe problem med... Hun kaster i seg maten og jeg tenker som du Tulling, i naturen så er det ikke regelmessighet.

 

Det går meget bra. Boffa på sin første elg i dag i bånd. Forrige helg var det første gang å dra i ett dødt elgbein. Velger å ikke slippe henne for elg før neste høst regner jeg med. Virker hun veld moden i til våren skal hun få noen slipp i elgterreng. Det må jeg se ann da.

 

Har vært med på jakt i år, men bare rundt bålplassen på lunsj. Satser på at det blir ett elgfall i andre perioden hvor hun kan få spore siste 50 m og buste litt.

 

Hun er utrolig sosial og har funnet sin plass i heimen. Sjarmerer alle hun møter...

 

Så alt i alt er vi veldig godt fornøyde!!!

Link to comment
Share on other sites

Så gøy å høre at du har jâmt! Det har jeg også, men ho har akkurat rundet året:) Vi gikk over til voksenfor rundt 10 mnd alderen tror jeg. Før den tid har hun fått tørrfor for valp og av og til middagsrester. Ungene har vært med å gi henne mat, men vi har aldri faste tidspunkt for mat. Spiser hun ikke opp første måltid så lar jeg maten stå(så lenge det ikke er mat som kan bli ødelagt). Ved jaktstart i år fikk ho noe sånn der høyenergifor og fikk bitte litt mat før jaktdagen startet, og så et herremåltid når hun kom hjem på kvelden.

Vurderer å la henne bli mest mulig utehund, men da må vi nok få en til hund--jämter slipper veldig mye pels....:(. Som du sier om din egen så er min også veldig sosial, så hundegårdsliv uten en kamerat vil nok bli stusselig for henne.

Lykke til med bikkja!

 

www.elgjaktenskiri.blogspot.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...