Jump to content

haglevalg?


Skyttergutt

Recommended Posts

Du kan begynne med akkurat den disiplinen du ønsker. Hektet kommer du nok til å

bli uansett :D. Så er det bare å kjøre på med andre grener etter hvert :mrgreen:

Selvsagt kan du bruke jakthagler til leirdueskyting, men jeg vil sterkt anbefale hagler

LAGET FOR MYE skyting. Jakthagler, og spesielt de billigste merkene, er ikke laget for

10-tusenvis av skudd (kanskje bare Star-haglene som klarer det :wink: ). Merker som

kan anbefales er Beretta, Browning, Miroku eller lignende. Dette er hagler som tåler

mye og som det finnes en del av i bruktmarkedet.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk råd fra kamerater, og butikk faktisk, om at jeg burde kjøpe ei billig hagle til å begynne med. Greit å begynne billig og se om det var noe jeg fikk lyst å fortsette med og heller kjøpe finere hagle senere. En taper tross alt mindre penger på å selge ei billig hagle enn ei dyr ei om man ikke har lyst/tid/råd til å drive med skyting lengre. Star er sjelden bomkjøp, og de virker og virker og virker. Halvauto er gjerne populært, men vet ikke om de billigste lader om leirdueskudd. Har vært borti Franchi som ikke gjør det. Hvordan det er med Star, Yildiz og andre billigmerker vet jeg ikke. Kjedelig med ettskudds halvauto...

 

Endte sjøl opp med Yildiz til 4 600,-. Kjøpte den fordi den var lettere enn Star. På leirduebanen er den lette vekten ingen fordel da.

Link to comment
Share on other sites

...er liksom Beretta,Baikal og Yildiz brae hagler?

 

I grunnen korrekt observert, men en litt underlig sammensetning :mrgreen:

Baikal og Yildiz er hagler som fungerer udmerket og gir mye for en relativt beskjeden pris. Beretta er en litt annen klasse, O/U-modellene begynner på oppunder 20.000,-, men utmerker seg etter min mening likevel med høy ytelse i forhold til prisen. Har du tenkt å bruke slike summer på hagle, se på og prøv å holde/svinge en Beretta like godt først som sist. Det er store sjanser for at den blir med deg hjem. Men hvis du tenker lavere pris, ikke ta i Berettaen en gang !!! Balansen og kvalitetsfølelsen i et slikt våpen kan ødelegge inttrykket av hagler du kan være fornøyd med i en mannsalder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøp deg russerspettet du. Hører knapt noen som klager på funksjonsfeil på de der. Har et utseende som egner seg i svært mørke rom om du skal vise frem vidunderet, men det er bra saker har jeg skjønt. Og de er billige. Min Yildiz er lett og grei, men har hatt noen dobbeltskudd av uforklarlige årsaker. Vet ikke om det er så bra i grunn. Har også hørt om andre som har hatt det. Penere hagle enn Baikal, men det er jo ikke utseende som knuser dua eller feller fuglen. Yildiz er vel stort sett lettvektere, og det er ingen fordel på leirduebanen. Lett vekt er knall om du går hele dagen i skogen eller på fjellet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...