ahatleskog Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Hei! Har en tikka t3 lite i 308. Jeg lurte bare på hvilken ammo som er bra til nattejakt(på full månen )har brukt federal fusion 180g og de funker greit. Jeg skal jakte på egrene(markene, bøen prøver og gjøre meg forstått ). Men vil ha noe som ekspanderer mer og ødelegger mer ¨kjøtt¨ til nattejakta for ettersøk er sikker ikke det beste midt på natta. Jeg vet at det meste går på et presist skudd men selv da kan dyra ta en liten ¨løpetur¨, og kommer dyra inn i skogen er det hjort . Derfor vil jeg ha noe som ekspanderer mer. Det er hjort jeg ska bruke det til. Jeg lade ikke selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein85 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Hva med Nosler ballistic Tip? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 V-max? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falk Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Nosler Partiton. En kule som gir tydelig skuddtegn på dyret og er kjent for å være noe hard mot kjøttet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahatleskog Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Takk for tipsene vet dere hvor jeg får kjøpt disse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jegern79 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Hvis du kjenner noen som kan lade for deg, vil jeg uten tvil anbefale Hornady interbond. Har aldri prøvd kule som har lagt dyret fortere. Dessuten ødelegger de ikke mye kjøtt heller! Se litt på denne linken, så vil du forstå hvorfor. Stikkordet er voldsom ekspansjon inne i "motorrommet" http://www.gunsandhunting.com/bulletshootout.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahatleskog Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 har en som kan lade men han har nok å lade både jakt og konkuranse til hele familien på 5 men takk for tipset. Jeg faller nok som hjorten for nosler partition men har ikke på mye peiling på ammo men er det norma som produserer det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Norma,remington og federal lader ammo med den kula. Ihvertfall har remington ladet den men de har kanskje kutta den ut? Men uansett har du hverfall federal og norma. får du tak i federal sin så er den billigere og er ladet med samme kule Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahatleskog Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Der ser du min kunnskap Har det noe med kruttladningen til norma eller federal har hørt at federal lader svakere...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Neida eneste forskjellen er Federal er laget i usa med ett amerikansk krutt og slik og norma krutt med dyrt norma krutt og RWS magnum hetter. Kjøper du federalen mener jeg og huske den har fine forniclede hylser som er penere enn de vanlige hylsene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahatleskog Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Da blir saken klar jeg går for federal Federal Nosler Partition neste Takk for all hjelp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falk Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 De fleste jaktbutikker har som regel Norma Nosler Partition inne på lager, men det kan være verre å få tak i Federal sin patron som er ladd med Nosler Partition kule. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahatleskog Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Vet noen om noen nett sider jeg kan lese om dette? Eller nettbutikker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts