Jump to content

jaktklær


kystjeger

Recommended Posts

Er der noen som vet hvor en kan få kjøpt seg skikkelige jaktklær.Og med skikkelige jaktklær mener jeg ikke gore tex som det er alltfor mye lyd i. Det jeg er ute etter er lydløse jaktklær til bruk i godvær når det ikke er regn og ikke vind. Liker best fleece men ikke grønne farger. Fargene bør være brune ( helst lysebrune) Tok noen bilder av meg selv i skogen der jeg hadde skytt storbukken. Har grønne fleece klær på meg.Mørke grønne klær. Å gud som jeg lyste opp.

Dette pga at jeg har alltfor mørke klær på meg.Moosy oak (tror det er det det heter) er dette like lydsvakt som fleece?Håper noen kan hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

Fargene bør være brune ( helst lysebrune) Tok noen bilder av meg selv i skogen der jeg hadde skytt storbukken. Har grønne fleece klær på meg.Mørke grønne klær. Å gud som jeg lyste opp.

Dette pga at jeg har alltfor mørke klær på meg.Moosy oak (tror det er det det heter) er dette like lydsvakt som fleece?Håper noen kan hjelpe.

 

Mange som synes dette mønsteret er gunstig:

s7_960052_renderset_05?$main-Large$

 

Cabelas outfittercamo-mønster. Henger noen av disse på Røra, men størrelser og pris har jeg ikke anelse om på stående fot (de ligger ikke ute på nettbutikken)

Link to comment
Share on other sites

For en tid tilbake - bestilte jeg orangecamo fra Cabelas.

Den ene jakken jeg fikk - var beregnet for høst/vinter - og er sinnsyk varm (best. nr. XH 960263 i orange camo).

 

Vanntett.

Lydløs.

Rimelig priset

 

Og hvorfor ha orange camo?

 

 

 

Den leveres også i vanlig kamofarge.

 

Eneste minuset med den - er at hvis kraven ikke er skikkelig tilsnørt - må man justere kolben noe ved oppkast.

 

Samtidig bestilte jeg sommerskjorter i samme farge - for bruk i Sør-Afrika.

Dette avstedkom forferdelige kommentarer fra de "innfødte" - men det er ikke hver dag kuduer kommer rett i mot deg, og passerer på 10 m hold.

Og jeg stod der som et orange fyrtårn.

 

På hjortejakten - har akkurat samme opplevelser skjedd flere ganger.

Link to comment
Share on other sites

orangekamo er nok en mye bedre farge i skogen om høsten ( og det er jo om høsten en jakter)

enn disse mørke grønne fargene de har på jaktklær. Hvis en er på litt avstand er jeg sikker på at grønne klær viser bedre i skogen enn orange klær. Ser det er flere og flere produsenter som bruker brundt på jaktklær nå. Men det er helst gore tex det skal være i dag

Link to comment
Share on other sites

Er der noen som vet hvor en kan få kjøpt seg skikkelige jaktklær.Og med skikkelige jaktklær mener jeg ikke gore tex som det er alltfor mye lyd i. Det jeg er ute etter er lydløse jaktklær til bruk i godvær når det ikke er regn og ikke vind. Liker best fleece men ikke grønne farger. Fargene bør være brune ( helst lysebrune) Tok noen bilder av meg selv i skogen der jeg hadde skytt storbukken. Har grønne fleece klær på meg.Mørke grønne klær. Å gud som jeg lyste opp.

Dette pga at jeg har alltfor mørke klær på meg.Moosy oak (tror det er det det heter) er dette like lydsvakt som fleece?Håper noen kan hjelpe.

 

Chevalier kjører endel på brunt har jeg sett. Kjenner best til Norrøna(grønt) og Chevalier(brunt) Er sikker noen andre også som bruker brunlige farger....!?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...