Mjøllner Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Noen som kan hjelpe meg med noe data her? Arvet en del forskjellig etter svigerfar, blant annet en haug med 165grain blykuler. Sliter med å finne data for disse, men på noen av de han har ladet står det 7grain 340 (357magnum) Dette er vel greit innafor? Bare lurer på om dette er ei grei ladning eller om det finnes bedre? Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny38 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Har selv brukt 9,5 grains 340 krutt på 125 grains blykuler så tror ikke du er i faresonen med den ladningen,men jeg selv har gått over til 105\110 krutt som egner seg mye bedre til å lade 357 med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjøllner Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Har prøvd litt nå, er helt fersk i ladefaget. Jeg synes sizing dien virker for trang? Og den sizer ikke helt ned til bunnen av hylsa. Den er riktig innstilt i forhold til ladeboka. Virker nesten som om dien skyver messing foran seg som setter seg som en klump i bunnen av hylsa. Høres noe av dette kjent ut? Er riktige dier, står stempla .357 magnum Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Humbo Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 7 grains N340 bak ei 165 grains blykule burde vere ei ganske trygg ladning. Men for skikkelig fart ville eg nok bevega meg over på N110. Er det smørefrie diar du har? Har du prøvd med litt meir smurning? Kva fabrikat er diane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Jeg synes sizing dien virker for trang? Og den sizer ikke helt ned til bunnen av hylsa. Den er riktig innstilt i forhold til ladeboka. Virker nesten som om dien skyver messing foran seg som setter seg som en klump i bunnen av hylsa. Høres noe av dette kjent ut? kan høres ut som en gammel og feildimesjonert carbid-die. bank ut kulene fra de ferdigladde patronene,og kast kruttet. du vet ikke hva som er inni, uansett om det står noe utapå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjøllner Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Er RCBS carbid dier.. har forøvrig funnet ut at det er jeg som sizer for langt. Har ei co-ax presse med flytende universalhylseholder og da må jeg skru ut dien en del i forhold til vanlige o presser hvor man skrur dien til den går mot hylseholderen. Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 du kan ikke size en sylindrisk pistolhylse "for langt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 ? Bare lurer på om dette er ei grei ladning eller om det finnes bedre? Fredrik Med bedre ladninger,,, mener du da kraftigere,,, eller hva,, JA dette er en grei ladning, men holder sansynligvis ikke faktorkravet til mag-1 felten. OM du mener kraftigere er som nevnt tidliggere, å bytte til N-110 krutt. Da kan du begynne på 12,5 grains ladn og ev øke litt etter hvert. Men lær deg og tolke tegn på overladn / max ladn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mjøllner Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Lærer mye i et raskt tempo her i hvert fall:) Nå står det i alle fall 5 fine patroner som skal testes i morgen. Er litt på ta det jeg har i øyeblikket, da jeg ikke har fått handla inn noe særlig ingredienser ennå. Ble 7gr 340 og 165 grain blykule denne gangen, så har jeg et utgangspunkt. Etterhvert blir det lading i 9mm, 38special, 32acp, 45acp, 460S&W mag og et utall riflekaliber. Har mange herlige timer med vinterhobby foran meg. Takk for god hjelp, kommer tilbake med flere ulærde spørsmål etterhvert. Noen som kan komme med en grei oppskrift på 38 special til innendørs bruk? (i hall altså, prøver å begrense skyting i huset) Vil helst skyte kobberbelagte, hvilken produsent, hvor tung osv osv.... Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 ser du har ladeboken i avataren din... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts