Jump to content

165grain bly i .357 magnum


Mjøllner

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe meg med noe data her? Arvet en del forskjellig etter svigerfar, blant annet en haug med 165grain blykuler. Sliter med å finne data for disse, men på noen av de han har ladet står det 7grain 340 (357magnum) Dette er vel greit innafor? Bare lurer på om dette er ei grei ladning eller om det finnes bedre?

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd litt nå, er helt fersk i ladefaget. Jeg synes sizing dien virker for trang? Og den sizer ikke helt ned til bunnen av hylsa. Den er riktig innstilt i forhold til ladeboka. Virker nesten som om dien skyver messing foran seg som setter seg som en klump i bunnen av hylsa. Høres noe av dette kjent ut? Er riktige dier, står stempla .357 magnum

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes sizing dien virker for trang? Og den sizer ikke helt ned til bunnen av hylsa. Den er riktig innstilt i forhold til ladeboka. Virker nesten som om dien skyver messing foran seg som setter seg som en klump i bunnen av hylsa. Høres noe av dette kjent ut?

 

kan høres ut som en gammel og feildimesjonert carbid-die.

 

bank ut kulene fra de ferdigladde patronene,og kast kruttet. du vet ikke hva som er inni, uansett om det står noe utapå.

Link to comment
Share on other sites

? Bare lurer på om dette er ei grei ladning eller om det finnes bedre?

 

Fredrik

 

Med bedre ladninger,,, mener du da kraftigere,,, eller hva,,

 

JA dette er en grei ladning, men holder sansynligvis ikke faktorkravet til mag-1 felten.

 

OM du mener kraftigere er som nevnt tidliggere, å bytte til N-110 krutt. Da kan du begynne på 12,5 grains ladn og ev øke litt etter hvert. Men lær deg og tolke tegn på overladn / max ladn.

Link to comment
Share on other sites

Lærer mye i et raskt tempo her i hvert fall:) Nå står det i alle fall 5 fine patroner som skal testes i morgen. Er litt på ta det jeg har i øyeblikket, da jeg ikke har fått handla inn noe særlig ingredienser ennå. Ble 7gr 340 og 165 grain blykule denne gangen, så har jeg et utgangspunkt. Etterhvert blir det lading i 9mm, 38special, 32acp, 45acp, 460S&W mag og et utall riflekaliber. Har mange herlige timer med vinterhobby foran meg.

 

Takk for god hjelp, kommer tilbake med flere ulærde spørsmål etterhvert. Noen som kan komme med en grei oppskrift på 38 special til innendørs bruk? (i hall altså, prøver å begrense skyting i huset) Vil helst skyte kobberbelagte, hvilken produsent, hvor tung osv osv....

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...