Sir Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Etter altfor mange år uten pleie har da løpene løsnet fra hverandre, lime, lodde, sveise eller noe annet, hva er den vanlige løsningen på slike problemer ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apelars! Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Er haglen verdt å reparere? Billig blir det vel ikke.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Posted October 19, 2009 Author Share Posted October 19, 2009 det er jo tenkt som ett prosjekt, jeg har utstyr for å feste disse sammen igjen bare jeg finner ut hva slags måte som er holdbar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samson Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Hvis du skal ha dette som et prosjekt bør du bruke gammelmetoden. Myklodding. Surre med ståltråd. Bruke kiler for å justere slik at det blir rett før du varmer opp til rett varme. Sikkert mange andre måter å gjennomføre dette på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freeride Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperZ Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Sølvlodd kan kanskje brukes i denne sammenhangen? Blir interessangt å høre hva du finner ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Posted October 19, 2009 Author Share Posted October 19, 2009 jeg har null kjennskap til ståltypen, samme hva man bruker så vil det måtte varmes, er det noe herding i fronten som ryker i slaget ? Originalt så ser det limt ut, men jeg kan ta feil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermitt Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 orginalt er det vel loddet. så hvorfor ikke gjøre det på nytt? du må gjerne legge ut bilder undrveis. hadde vært interesant å sett prosessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 jeg hadde senvakt i dag, og ble sittende utover natta med puss og vask av delene som skulle loddes, loddet sammen fra fronten og 5 cm bakover, ser veldig lovende ut, skal bli spennende å teste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts