valkyrien1981 Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Har et sett til .357 magnum, men kan det brukes til .38 spesial også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Det kan brukes men du får ikke krympet hylsemunningen inn mot kula. Da kan kula krype ut av hylsa i rekylen og låse tønna. Et diesett for 38 Spesial kan derimot brukes til 357 også. En mulighet er å kjøpe en billig krympe/settedie fra f.eks Lee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted October 17, 2009 Share Posted October 17, 2009 Har du en kjenning med dreiebenk er det fort gjort å korte ned isetter-dien litt, men jeg ville heller kjøpt en ekstra die til 38. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valkyrien1981 Posted October 17, 2009 Author Share Posted October 17, 2009 Takk for svar Er nok like greit å kjøpe seg et som kan brukes til begge da tenker jeg, er jo ikke den helt store utgiften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primer Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 dien som jeg bruker i min dillon 550 presser både 38 og 357 med flott resultat. det er en orginal dillon die. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Kjøp en egen krympedie og bruk den som 4.dien i pressa di Kuleisetter dien (3.dien nå) bruker du da bare til å sette kula til rett dybde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomerik Posted October 27, 2009 Share Posted October 27, 2009 Dette står på websidene til Dillon: NOTE: All Dillon Pistol Die sets include our sizer/ decap die, seat die and a separate crimp die. (Taper crimp for autos; accu-crimp for revolvers.) Det betyr vel at Dillon settet med tre dier inneholder krympe die? http://www.dillonprecision.com/content/ ... _Die_Sets_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts