Jump to content

div typer lade utstyr?


Joggen

Recommended Posts

Leser litt på forumet her om div ladding. Leser at de fleste skryter av Lee sitt utstyr. Har selv både Lee og RCBS hjemme på benken. En stasjons presser begge, en Rock chuker og Lee si husker jeg ikke navnet på, men det Lee utstyret jeg har virker veldig "billig" og spinkelt i forhold til RCBS sitt(tenker da på presse, dier, vekt og kruttmål).

 

Er det økonomi utgave det jeg har kjøpt?, for jeg betalte vel noenlunde det samme for begge synes jeg å huske. Har nesten ikke brukt Lee sitt pga var så fornøyd med RCBS utstyret.

 

VEL!!!, Grunnen til at jeg spør om råd, er fordi jeg går å lurer på å kjøpe presse med mer funksjoner, ER LEE å anbefale da??, og går det feks ann å bruke RCBS dier og sånt på LEE?.

Link to comment
Share on other sites

Er det økonomi utgave det jeg har kjøpt?, for jeg betalte vel noenlunde det samme for begge synes jeg å huske.

Hvis du betalte det samme for en LEE som en RCBS, så er du blitt lurt. Ikke fordi LEE er dårlig, men fordi en RCBS koster mer enn det dobbelte av en LEE-presse i aluminium. Selv Lee sine "Classic"-presser i stål koster rundt halvparten av det konkurrentene tar for sine (Rock Chucker, Orange Crusher). Selv en Lee-pakke med det du trenger av utstyr er billigere enn en frittstående O-presse fra konkurrentene.

 

VEL!!!, Grunnen til at jeg spør om råd, er fordi jeg går å lurer på å kjøpe presse med mer funksjoner, ER LEE å anbefale da??, og går det feks ann å bruke RCBS dier og sånt på LEE?.

 

LEE og RCBS-dier (Og dier fra alle de andre produsentene bortsett fra Dillon SquareDeal-dier) går om hverandre.

 

Litt avhengig av hva du mener med presse med mer utstyr, så kan jeg anbefale LEE Classic Turret som er en enkel måte å få opp hastigheten, men som ikke er mye mer kompleks en enn enstasjonspresse (kan lade både håndvåpen og rifle). Skal du over på progressive presser, så er det litt mer å forholde seg til. Lee sin Pro1000 fungerer fint til pistolpatroner, og er verl mulig å få i .223, men skal du lade riflepatroner progressivt, så er det Dillon 550 som er utgangspunktet her, så er det bare lommeboka som bestemmer. Trenger litt mer info om hva du lader for å kunne gi mer utfyllende svar.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...